Електронна бібліотека Житомирського державного університету: Ніяких умов. Результати впорядковані-Дата внесення. 2024-03-29T02:02:12ZEPrintshttp://eprints.zu.edu.ua/images/logo2.gifhttp://eprints.zu.edu.ua/2019-04-24T07:46:41Z2019-04-24T07:49:14Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/29303Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/293032019-04-24T07:46:41ZЕтос та естезис neomythos у сучасному інформаційному просторі (до проблеми змісту естетичної інформації)Привернуто увагу до художніх міфів, напрацьованих у популярному мистецтві та культурі, та їх ролі в сучасному інформаційному просторі соціуму на прикладі аналізу феномена "art mythos держави". Проаналізовано творчість митців Р. Ваґнера, Є. Гофмана, Г. Сєнкевіча, Ю. Шевчука та С Шнурова як творців подібних міфів. Проаналізовано витоки й функціональні особливості "art mythos держави " порівняно із класичним, архаїчним, міфом. Досліджено специфіку подібних ідеальних конструктів духовного життя людини в сучасних умовах через розгляд етосу й естезису "art mythos держави ". Проаналізовано формальні та змістовні аспекти естетичної інформації, яку вони в собі утримують.О. П. Поліщук2019-04-15T07:14:19Z2019-04-15T07:14:19Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/29169Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/291692019-04-15T07:14:19ZСоціальна дистанція як показник рівня толерантності в суспільствіН. Ю. Бутковська2019-04-12T08:26:07Z2019-04-12T08:26:07Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/29142Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/291422019-04-12T08:26:07ZТолерантність як соціогуманітарна проблема сучасності: Міжнародна науково-теоретична конференція, 1-2 жовтня 2015 року: [матеріали доповідей та виступів]У збірнику матеріалів конференції здійснено соціально-філософську та історичну
рефлексію толерантності як соціального феномена; розглянуто його філософські,
історичні, політологічні, соціологічні, культурологічні, релігієзнавчі та педагогічні аспекти;
осмислено толерантність у політичній, культурній, соціальній, релігійній, етнічній,
національній та інших сферах буттєвості людини, у контексті глобальної міжкультурної і
внутрішньо-культурної комунікації; проаналізовано парадокси толерантності і
політкоректності, форми прояву інтолерантності в умовах глобалізованого світу,
великомасштабних міграцій населення; охарактеризовано основні імперативи толерантності
та з’ясовано закономірності й механізми процесу гармонізації політичних, міжетнічних,
міжрелігійних та міжособистісних відносин у сучасному світі на засадах толерантності;
запропоновано можливі шляхи і способи формування суспільства з реально
толерантними стосунками, алгоритми втілення ідей толерантності, ненасильства та
сприйняття різноманітності світу через освітні програми.2017-03-10T13:02:46Z2017-03-10T13:02:46Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/24016Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/240162017-03-10T13:02:46ZКиївська філософська школа: у пошуках сенсу людського буттяОбґрунтовано актуальність та першочерговість такого завдання
філософії, як осмислення специфіки людського буття та визначення його сенсу. Проаналізовано особливості трактування екзистенційного змісту буття та визначення його сенсу у контексті екзистенційно–антропологічної філософії представників Київської філософської (світоглядно–антропологічної) школи В. Шинкарука та С. Кримського. Визначено, що фундаментальними особливостями людської екзистенції мислителі визначали її духовний зміст та трансцендентність. Представлено їх трактування екзистенції як діалектичної єдності створення умов життя, задоволення життям та самореалізації особистості в цьому процесіОбґрунтовано, що питання визначення сенсу життя не має однозначної відповіді та вимагає постійного пошуку. Підкреслено, що першочергову важливість у цьому контексті має забезпечення умови, щоб життя, відповідно до високих моральних цілей, приносило вищу радість буття, щоб людина досягала щастя не на шкоду моральності, а на шляху реалізації своєї людської сутності.О. О. Фаріон2016-05-18T07:40:59Z2016-05-18T07:40:59Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/20977Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/209772016-05-18T07:40:59ZПроблема мовних маніпуляцій у засобах масової інформації: український та польський досвідУ статті розкрито сутність проблеми мовних маніпуляцій у засобах масової інформації. Звертається увага на багатосмисловість сучасної мови, відмінність літературної мови та мови ЗМІ. Наголошується на важливості використання літературної мови у поданні журналістських матеріалів та дотримання Етичного кодексу українського журналіста.Л. Я. Зайко2016-05-18T07:40:36Z2016-05-18T07:40:36Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/20974Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/209742016-05-18T07:40:36ZСучасні тенденції розвитку світових міграційних процесівУ статті досліджено міграцію як соціальне явище, здійснено
класифікацію її форм і видів, охарактеризовано природу та особливості сучасних міграційних потоків та їх канали, проаналізовано світові міграційні системи; обґрунтовано необхідність розробки концепції державної політики України у сфері міграції.Демір Гьокхан2016-05-18T07:39:51Z2016-05-18T07:39:51Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/20972Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/209722016-05-18T07:39:51ZСутність та роль філософії в сучасних умовахУ статті обґрунтовано важливість вивчення філософії в сучасних умовах, окреслено її роль у процесах становлення особистості, а саме: формування цінностей та визначення життєвих орієнтирів відповідно до викликів глобалізованого світу у поєднанні з національними особливостями. Проаналізовано світовий досвід популяризації філософської освіти.О. О. Гордійчук2016-05-18T06:13:07Z2016-05-18T06:13:07Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/20971Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/209712016-05-18T06:13:07ZСтрах перед смертю як передумова есхатологічних візійУ статті зроблено спробу проаналізувати проблему смерті й
усвідомлення власної смертності у філософській і релігійній традиції. Осмислення проблеми смертності розглядається як чинник виникнення і становлення есхатологічних вчень релігійного та нерелігійного характеру. Особливими формами есхатологічних візій сучасності є есхатофобія й есхатоманія.І. К. Вітюк2016-05-18T06:12:58Z2017-03-17T08:26:37Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/20970Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/209702016-05-18T06:12:58ZАтрибути насилляУ статті на основі субстанційного підходу розкривається зміст поняття "насилля", визначено основні атрибути насилля: примус, соціальна стигматизація, нанесення фізичної, психічної чи / та моральної шкоди. Визначено, що примус не передбачає кінцевого підкорення волі, а лише спрямування дії на неї; нанесення шкоди є необхідною умовою визначення певної дії як насилля.В. М. Слюсарvadniksl@rambler.ru2016-04-14T08:24:41Z2016-04-14T08:28:26Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/20749Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/207492016-04-14T08:24:41ZНовий образ освіти в контексті ідей сталого розвитку суспільства: транснаціональний вимірП. Ю. Саух2016-03-16T07:24:30Z2016-03-16T07:24:30Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/20586Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/205862016-03-16T07:24:30ZІсламофобія як інструмент «раціонального» насилля у сучасній західній суспільній свідомостіУ періоди соціальних трансформацій, у т. ч. й під впливом глобалізаційних процесів, здійснюється зміна однієї форми насилля, яка руйнує існуючі правові норми, іншою, яка легітимізує та підтримує нововстановлені. Одним із найефективніших способів, які сприяють переходу, це спрямування соціальної енергії нестабільного суспільства на боротьбу із спільним для усіх спільнот ворогом. За доби глобалізації у західній масовій культурі продукується образ спільного ворога — «суб’єкта, здатного до насилля». Одним із таких «суб’єктів» проголошено мусульман. Незважаючи на те, що іслам по своїй суті є мирною релігією, у західній суспільній свідомості методами стереотипізації та клішування утверджено асоціативний образ мусульман як агресорів, терористів, які у будь-який момент здатні здійснити акт насилля.В. М. Слюсарvadniksl@rambler.ru2016-02-19T13:16:17Z2017-03-16T09:35:05Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/20320Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/203202016-02-19T13:16:17Z„Планшетное сознание” как субъективная составляющая „рационального насилия” в глобализированном миреВ статье автор вводит в научный оборот понятие "планшетное сознание" в контексте исследования проблем реализации насилия в современном мире. "Планшетное сознание" рассматривается как субъективная составляющая непрямой формы насилия, основным инструментом которого выступает рациональное осознание индивидами необходимости и неотвратимости насилия ("рациональное насилие"). Содержание понятия "планшетное сознание" раскрывается в контексте постпаноптической модели функционирования общества. Определены и проанализированы такие основные черты "планшетного сознания": замена процесса получения знаний на потребление информации и театрализация процесса познания, ориентация на мнение "эксперта", культ легкости как одна из ключевых смысложизненных установок и цинизм.В. М. Слюсарvadniksl@rambler.ru2016-01-24T18:16:13Z2016-01-24T18:16:13Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/20047Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/200472016-01-24T18:16:13ZГромадянська участь пасіонаріїв як агентів «міфічного насилля» у соціальних трансформаціяхThe article examines the social activity of passionaries during the period of social transformations in the context of their implementation of violence aimed at destroying the established norms, rules and traditions. Defined that passionarians through innate ability to absorb from the environment much more energy than is necessary for their own survival, and the social aspect is reflected in the fact that they put the public interest above their own. Particular attention is paid to the passionate impulses as elements of social development
and passionarians as subjects of social activities. Passionarians are the creators of ethnic dominance, which
organizes passionarity of ethno-social system and directs its further development, determines the nature of social transformations. It is defined the two sections of the impact of passionarity by violent methods for social transformation: internal and external. High level of passionarity under conditions of external aggression
consolidates society, provides rational comprehension of natural movements. Passionarians are agents
of “mythical” violence aimed at the destruction of the system of law that involves the establishment of of
new and the revitalization of the activity of individuals, social groups and communities. Due to non-service
orientation of activity of passionaries, lack self-censorship, low level of self-control, prevalence impulse to
creativity and transformation of the instinct of self-preservation, it appears passionarians willingness to exercise
repression against dissent with the new law. The instrument of “mythic violence” is the creation and production in the public mind the image of “hero” and “heroism” as behaviors prototype for this are passionarians.В. М. Слюсарvadniksl@rambler.ru2016-01-15T10:32:29Z2016-01-15T10:32:29Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19882Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/198822016-01-15T10:32:29ZМодернізація як імператив розвитку сучасної УкраїниНотатки з Всеукраїнської науково-практичної конференції "Модернізація соціогуманітарного
простору: історичний досвід, виклики та перспективи"М. А. КозловецьВ. М. Слюсарvadniksl@rambler.ru2016-01-14T13:02:00Z2016-01-14T13:07:52Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19876Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/198762016-01-14T13:02:00Z"Blended Lеarning" як система інноваційних принципів та методів в освіті (на прикладі викладання дисципліни "Політології")У статті окреслено особливості філософії освіти у ХХІ ст. Представлено систему інноваційних
принципів та методів викладання у вищій школі – "Blended Learning", що забезпечує значно вищу
результативність освітнього процесу. Ефективність та особливості застосування цієї
системи обґрунтовано на прикладі викладання суспільної дисципліни "Політології". Зроблено
висновок, що зміна освітньої парадигми, її модернізація відповідно до потреб та викликів ХХІ
століття сприяє зміні суспільно-політичної парадигми, формуванню якісно нового Smart
суспільства активних свідомих громадян.О. О. Фаріон2016-01-14T12:24:07Z2016-01-14T12:31:21Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19874Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/198742016-01-14T12:24:07ZВзаємозумовленість і динаміка внутрішніх і зовнішніх цінностей аксіосфери наукиУ статті на основі співвідношення фундаментальних цінностей "істина – благо" проведено аналіз низки
внутрішніх і зовнішніх цінностей наукового пізнання. Вони реалізуються через відповідні норми,
критерії і вимоги до наукового дослідження й обґрунтування результатів. Показано, що сучасний етап
розвитку науки виявляє зміни в функціонуванні цих цінностей: відбувається "послаблення" ролі
внутрішньонаукових цінностей чи відмова від них в окремих ситуаціях. Водночас має місце збільшення
ролі зовнішніх соціокультурних цінностей науки.В. М. Заглада2015-12-14T17:22:27Z2015-12-14T17:32:19Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19526Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/195262015-12-14T17:22:27ZВІДГУК офіційного опонента на дисертаційне дослідження Дідківського Анатолія Андрійовича на тему : "Православна етика: гуманістичний потенціал та історичні форми легітимізації", поданої на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністю 09.00.11 – релігієзнавствоО. Л. Соколовський2015-12-14T17:16:54Z2015-12-14T17:27:13Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19525Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/195252015-12-14T17:16:54ZВІДГУК офіційного опонента, провідного наукового співробітника Інституту філософії імені Г. С. Сковороди НАН України, доктора філософських наук, професора Олександра Назаровича Сагана на дисертацію Анатолія Андрійовича Дідківського «Православна етика: гуманістичний потенціал та історичні форми легітимізації», що подана на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністю 09.00.11 – релігієзнавствоО. Н. Саган2015-12-14T17:14:15Z2015-12-14T17:23:27Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19529Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/195292015-12-14T17:14:15ZВІДГУК офіційного опонента кандидата філософських наук, доцента Титаренко Віти Володимирівни на дисертацію Попович Яни Максимівни "Феномен паломництва в католицизмі" на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук зі спеціальності 09.00.11 – релігієзнавствоВ. В. Титаренко2015-12-14T17:11:28Z2015-12-14T17:20:44Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19528Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/195282015-12-14T17:11:28ZВІДГУК офіційного опонента на дисертацію Попович Яни Максимівни "Феномен паломництва в католицизмі", подану на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністю 09.00.11 – релігієзнавствоІ. Б. Остащук2015-12-14T17:07:28Z2016-03-07T01:03:37Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19527Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/195272015-12-14T17:07:28ZФеномен паломництва в католицизміДисертація Попович Я.М. на тему "Феномен паломництва в католицизмі" на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністю 09.00.11 – релігієзнавствоЯ. М. Попович2015-12-14T17:03:08Z2016-03-07T01:03:37Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19524Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/195242015-12-14T17:03:08ZПравославна етика: гуманістичний потенціал та історичні форми легітимізаціїДисертація Дідківського А. А. на тему "Православна етика: гуманістичний потенціал та історичні форми легітимізації"А. А. Дідківський2015-12-07T20:52:39Z2015-12-07T20:52:39Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19479Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/194792015-12-07T20:52:39ZТолерантність як цінність в системі полікультурної освітиУ статті обґрунтовується нова архітектоніка полікультурної освіти, центром якої є життєдайна парадигма особистості, пронизана принципами толерантності. У зв’язку з цим виокремлюються п’ять найважливіших методологічних стратегій полікультурної освіти, які виступають її орієнтирами й живильним джерелом гармонії людського й культурного багатоманіття.
Окреслені нагальні проблеми реалізації проекту полікультурної освіти в Україні, які заважають гармонізації суспільного життя та процесам міжкультурного діалогу і взаєморозуміння.П. Ю. Саух2015-12-07T10:58:57Z2015-12-07T10:58:57Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19478Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/194782015-12-07T10:58:57ZФілософія завжди була під підозрою, але ніколи не була такою безпорадною як сьогодніП. Ю. Саух2015-11-27T09:34:26Z2016-03-07T01:03:36Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19449Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/194492015-11-27T09:34:26ZПравославна етика: гуманістичний потенціал та історичні форми легітимізаціїАВТОРЕФЕРАТ дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністю 09.00.11 - релігієзнавствоА. А. Дідківський2015-11-27T09:28:11Z2016-03-07T01:03:36Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19447Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/194472015-11-27T09:28:11ZФеномен паломництва в католицизміАВТОРЕФЕРАТ дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністю 09.00.11 - релігієзнавствоЯ. М. Попович2015-11-16T17:29:30Z2015-11-16T17:29:36Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19348Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/193482015-11-16T17:29:30ZВідгук офіційного опонента доктора філософських наук, професора Чорноморця Юрія Павловича на дисертацію Іценка Олександра Григоровича «Релігійно-духовні погляди митрополита Алексія (Громадського): філософсько-релігієзнавчий аспект», подану на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністю 09.00.11 – релігієзнавствоЮ. П. Чорноморець2015-11-16T17:09:46Z2015-11-16T17:19:05Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19347Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/193472015-11-16T17:09:46ZВідгук офіційного опонента Здіорука Сергія Івановича на дисертацію Шадюк Тамари Адамівни «Есенційний та екзистенційний модуси стражденності в православ’ї: філософсько-релігієзнавчий аналіз», що подана на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністю 09.00.11 – релігієзнавствоС. І. Здіорук2015-11-16T16:49:53Z2016-03-07T01:03:36Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19343Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/193432015-11-16T16:49:53ZРелігійно-духовні погляди митрополита Алексія (Громадського): філософсько-релігієзнавчий аспектДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністюО. Г. Іценко2015-11-04T12:57:48Z2015-11-04T12:59:27Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19169Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/191692015-11-04T12:57:48ZГуманітарна парадигма як життєдайна платформа сучасної освітиНа основі філософсько-наукового аналізу проблем розвитку освіти обґрунтовано роль і значення гуманітарної парадигми як життєдайної платформи освіти ХХІ століття. Доведено, що гуманітарна парадигма як парадигма цілісності пізнання виступає основою генетичної пов’язаності знань, умінь, компетентностей, моральних імперативів і життєвих цінностей, які в сукупності сприяють ефективному індивідуальному розвитку й соціалізації людини. Запропоновано алгоритм імплементації стратегії гуманітарної парадигми шляхом переходу від «школи знання» до «школи розуміння», збагачення світоглядної й ціннісно-духовної складової освіти та синергії навчання і виховання. Показано, що прорив до якісно нових загальнопедагогічних позицій, вихід навчання і виховання на рівень глибинних системних проектів можливий лише на основі педагогіки співробітництва та амерологічної педагогіки.П. Ю. СаухЮ. П. Саух2015-11-04T12:53:52Z2015-11-04T12:53:52Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19154Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/191542015-11-04T12:53:52ZМіж церковною доктриною і досвідом живої віри. Філософія сучасного католицького модерністського руху.На основі філософсько-наукового аналізу протиріччя між католицькою церковною доктриною і досвідом «живої віри» розкривається алгоритм реакції філософії конформізму (релігійного модернізму) та нонконформізму (релігійного традиціоналізму) на тиск сучасних цивілізаційних змін. Доводиться, що ціна цих двох проектів для Католицької церкви приблизно одинакова, адже жоден із них не може визначити загальну стратегію її оновлення й перспектив. Істинно конструктивним, в цій ситуації, може бути «серединний шлях» Католицької церкви, шлях оновлення без «капітуляції» перед світом.П. Ю. Саух2015-10-26T16:25:48Z2016-03-07T01:03:29Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/18897Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/188972015-10-26T16:25:48ZРелігійно-духовні погляди митрополита Алексія (Громадського): філософсько-релігієзнавчий аспектО. Г. Іценко2015-10-26T16:18:26Z2016-03-07T01:03:29Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/18896Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/188962015-10-26T16:18:26ZЕсенційний та екзистенційний модуси стражденності в православ’ї: філософсько-релігієзнавчий аналізАвтореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наукТ. А. Шадюкshadiuk@bigmir.net2015-10-20T16:39:47Z2015-10-20T16:49:15Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/18833Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/188332015-10-20T16:39:47ZВІДГУК офіційного опонента Шкіль Л. Л. на дисертацію Башманівської Яни Владиславівни "Самотність людини в умовах глобалізації", подану на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністю 09.00.03 – соціальна філософія та філософія історіїЛ. Л. Шкіль2015-10-20T16:37:01Z2015-10-20T16:46:37Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/18832Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/188322015-10-20T16:37:01ZВІДГУК офіційного опонента Полисаєва О.П. на дисертацію Башманівської Яни Владиславівни на тему: "Самотність людини в умовах глобалізації", поданої на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністю 09.00.03 – соціальна філософія та філософія історіїО. П. Полисаєв2015-10-20T16:32:04Z2015-10-20T16:41:30Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/18831Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/188312015-10-20T16:32:04ZВідгук офіційного опонента кандидата філософських наук, доцента кафедри Ковтуна Юрія Васильовича на дисертацію Рахмайлова Євгена Васильовича «Рефлексія передумов ідеології фашизму в соціальній філософії Німеччини
(друга половина ХІХ – перша половина ХХ ст.)» на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністю 09.00.03 – соціальна філософія та філософія історіїЮ. В. Ковтун2015-10-20T16:28:50Z2015-10-20T16:38:49Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/18830Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/188302015-10-20T16:28:50ZВідгук офіційного опонента Остроухова
на дисертаційне дослідження Рахмайлова Євгена Васильовича "Рефлексія передумов ідеології фашизму в соціальній філософії Німеччини (друга половина ХІХ ст. – перша половина ХХ ст.)" на здобуття наукового ступеня кандидата наук за спеціальністю 09.00.03 - соціальна філософія та філософія історіїВ. В. Остроухов2015-10-20T16:03:07Z2016-03-07T01:03:27Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/18834Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/188342015-10-20T16:03:07ZРефлексія передумов ідеології фашизму в соціальній філософії Німеччини (друга половина ХІХ ст. – перша половина ХХ ст.)Є. В. Рахмайлов2015-10-20T15:59:37Z2016-03-07T01:03:27Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/18836Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/188362015-10-20T15:59:37ZСамотність людини в умовах глобалізаціїЯ. В. Башманівська2015-10-02T14:39:36Z2016-03-07T01:03:26Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/18680Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/186802015-10-02T14:39:36ZРефлексія передумов ідеології фашизму в соціальній філософії Німеччини (друга половина ХІХ ст. – перша половина ХХ ст.)АВТОРЕФЕРАТ дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наукЄ. В. Рахмайлов2015-10-02T14:37:20Z2016-03-07T01:03:26Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/18679Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/186792015-10-02T14:37:20ZСамотність людини в умовах глобалізаціїАВТОРЕФЕРАТ на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наукЯ. В. Башманівська2015-08-19T14:19:39Z2015-08-21T09:28:05Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/18345Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/183452015-08-19T14:19:39ZВідгук офіційного опонента доктора філософських наук, професора О. І. Предко на дисертаційну роботу А.Р.Кобетяка «Імперативи толерантизації міжконфесійних відносин у сучасній Україні», подану на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністю 09.00.11. – релігієзнавствоО. І. Предко2015-08-18T10:23:03Z2015-08-20T19:12:09Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/18342Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/183422015-08-18T10:23:03ZВідгук офіційного опонента Вергелеса К.М. на дисертаційне дослідження Кобетяка Андрія Романовича на тему "Імперативи толерантизації міжконфесійних відносин у сучасній Україні" подане на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністю 09.00.11. - релігієзнавствоК. А. Вергелес2015-08-18T10:03:27Z2015-08-20T19:11:35Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/18341Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/183412015-08-18T10:03:27ZВідгук офіційного опонента Скалацького В.М. на дисертаційне дослідження Пустовіт Наталії Володимирівни на тему "Природа аксіосфери інформаційного суспільства" поданого на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністю 09.00.03. - соціальна філософія та філософія історії.В. М. Скалацький2015-08-18T10:03:21Z2015-08-20T19:09:57Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/18340Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/183402015-08-18T10:03:21ZВідгук офіційного опонента Глотова Б.Б. на дисертаційне дослідження Пустовіт Наталії Володимирівни на тему "Природа аксіосфери інформаційного суспільства" поданого на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністю 09.00.03. - соціальна філософія та філософія історії.Б. Б. Глотов2015-08-14T23:00:29Z2016-03-07T00:52:59Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/18327Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/183272015-08-14T23:00:29ZДеякі зауваження до визначення поняття «насилля»: соціально–філософський аспектПоставлена мета: розглянути різні аспекти визначення поняття «насилля», що здійснюється у предметному полі соціальної філософії. Вказано на «пастки», в які можуть заходити дискусії стосовно визначення поняття «насилля»: пастки іншого тлумачення, скандалізації, інфляції, моралізування,
нормалізування, біофобії, надособистісного, редукційна пастка. Для потрактування поняття «насилля» у статті застосовано субстанційний підхід. Визначено, що насилля є суспільним відношенням, в якому одні індивіди чи соціальні групи та класи застосовують до інших примус. Особливістю
насилля є його спрямованість на волю об’єкта та завдання чи загроза завдання фізичної, психічної чи моральної шкоди. Передумовою насилля є сила, яка діє і стигматизується у суспільній свідомості як насилля лише за певних умов. Насилля є поняттям другого порядку, яке визначає характер діяльності індивідів у суспільстві, який фіксує грань «необхідного» та «небажаного».В. М. Слюсарvadniksl@rambler.ru2015-07-23T12:09:37Z2016-03-07T01:03:21Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/18211Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/182112015-07-23T12:09:37ZІмперативи толерантизації міжконфесійних відносин у сучасній УкраїніАВТОРЕФЕРАТ дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук
Спеціальність 09.00.11 – релігієзнавствоА. Р. Кобетякkobetiak@meta.ua2015-07-23T12:07:24Z2016-03-07T01:03:21Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/18210Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/182102015-07-23T12:07:24ZІмперативи толерантизації міжконфесійних відносин у сучасній УкраїніСпеціальність 09.00.11 – релігієзнавствоА. Р. Кобетякkobetiak@meta.ua2015-07-23T12:04:16Z2016-03-07T01:03:21Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/18209Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/182092015-07-23T12:04:16ZПрирода аксіосфери інформаційного суспільстваАВТОРЕФЕРАТ дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук
Спеціальність 09.00.03 – соціальна філософія та філософія історіїН. В. Пустовіт2015-07-23T12:01:52Z2016-03-07T01:03:21Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/18208Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/182082015-07-23T12:01:52ZПрирода аксіосфери інформаційного суспільстваСпеціальність 09.00.03 – соціальна філософія та філософія історіїН. В. Пустовіт2015-06-09T08:08:56Z2015-06-09T08:08:56Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/17720Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/177202015-06-09T08:08:56ZПоліський Сократ (до 65-річного ювілею професора П. Ю. Сауха)У виданні висвітлюється життєвий і науковий шлях відомого українського вченого, організатора освіти і науки, доктора філософських наук, професора, ректора Житомирського державного університету імені Івана Франка П. Ю. Сауха. Також систематизовано матеріали, що характеризують творчий доробок вченого та представників його наукової школи.Л. В. ГороховаВ. М. ЗагладаМ. А. КозловецьО. І. СвінціцькаВ. М. Слюсарvadniksl@rambler.ru2015-06-02T08:48:47Z2015-06-02T08:56:42Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/17588Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/175882015-06-02T08:48:47ZНаріжні концепти духовності у працях мислителів Київської філософської школиУ статті обґрунтовано актуальність та першочерговість такого завдання філософії, як формування духовних засад особистості. Проаналізовано філософські світоглядні категорії "віра", "надія", "любов" як базові складники духовності у контексті екзистенційно-антропологічної філософії представників Київської філософської (світоглядно-антропологічної) школи – В. Шинкарука та С. Кримського.О. О. Фаріон2015-06-02T08:33:39Z2016-10-04T13:33:59Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/17585Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/175852015-06-02T08:33:39ZОбрази молодої жінки та жінки похилого віку в масовій культурі: оргіастична принадність, нумінозний досвід чи сакральна функціяПроаналізовано соціокультурні стереотипи щодо образів жінки, які створено у сучасній масовій культурі завдяки мистецьким новаціям. Досліджено образи-репрезентанти жіночої оргіастичної принадності, нумінозного досвіду та наявності сакральної функції в аспекті вікових змін. Зафіксовано в масовій культурі сучасної європейської та американської спільноти такі стереотипні образи щодо жінок похилого віку, як "відьма", "вдова", "теща", "свекруха" та здійснено їх аналіз. Встановлено, що соціально-культурні стереотипи, зокрема "стара діва", "вдова", образи "жінка-вамп", "жінка-маг", "стара відьма", виражають соціально-культурні цінності сучасної спільноти, а також "поле очікування" з боку сучасника виконання жінкою певних функцій і соціальних ролей.Т. В. Коваль2015-06-02T08:20:57Z2015-08-27T11:34:04Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/17582Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/175822015-06-02T08:20:57ZAlgorithm of implementing the human paradigm in the modern education: issues and perspectivesBased on the philosophical and scientific analysis of the problems of educational advancement, the article substantiates the role and contribution of the humanitarian paradigm as a viable platform for the XXI century education. It proves that the humanitarian paradigm, being the paradigm of holistic cognition, serves the basis for the genetic affinity of knowledge, skills, competences, moral imperatives and social values, which together contribute to the effective individual development and socialization. Having given this perspective, the analysis offers implementing the algorithm of the humanitarian paradigm strategy by moving away from "school of knowledge" to "school of understanding", enrichment of ideological, axiological and noetic components of education and synergy of education and upbringing. It is shown that the breakthrough to the new quality of the general educational background, the transition of education and upbringing to the new level of fundamental systemic projects is possible only through the cooperative and amerological pedagogyП. Ю. СаухЮ. П. Саух2015-05-21T09:21:54Z2015-05-22T15:09:15Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/17374Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/173742015-05-21T09:21:54Z"Блаженні миротворці": концептуальні засади миротворчої політики Римо-католицької церкви у рішеннях Другого Ватиканського соборуУ статті проаналізовано рішення Другого ватиканського собору (1962-1965), в яких закладено основи подальшої миротворчої політики Римо-католицької церкви. Оскільки Римо-католицька церква на сучасному етапі свого розвитку залишається домінуючою конфесією найбільш чисельної світової релігії християнства, яка нараховує близько 1,2 мільярди послідовників, не можна заперечувати вплив її концептуальних світоглядних засад на свідомість світового співтовариства. У сучасному глобалізованому світі, де періодично виникають військові конфлікти на економічному, етнічному, релігійному підґрунті, дослідження миротворчого потенціалу різних релігійних напрямів набуває особливої ваги. І. К. Вітюк2015-05-13T06:34:53Z2015-10-02T14:40:29Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/17252Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/172522015-05-13T06:34:53ZФашистський та комуністичний тоталітаризм в соціально-філософській та міждисциплінарній рефлексіїОтже з ідеологічної точки зору, фашизм та комунізм можна загалом охарактеризувати як ідеології, які володіють власною революційною і модернізаційною програмою, яка не тільки відрізняє фашизм та комунізм від авторитарних форм консерватизму і капіталізму, але і обумовлює те, проти чого виступають означені ідеології і що, отже, стає об'єктом їх агресій та репресій; "популістський" проект, спрямований на мобілізацію енергії усіх тих людей, які вважаються справжніми членами національної або інтернаціональної (віртуальної) спільноти, що відрізняє фашизм та комунізм від правих військових режимів, яким достатньо лише встановлення нового порядку згори без проведення справжньої соціальної революції; органічне розуміння нації, яке в міжвоєнний період відкидало династичну традицію і ліберальний раціоналізм на користь харизматичної енергії, що виявляється в культі лідера і всепроникаючому використанні театральних і ритуальних елементів в політиці. Особливістю, що відрізняє комунізм від фашизму є те, що фашизм припускав або активно просував етнічні, біологічні, євгенічні і навіть геноцидальні, "ліквідаційні" форми ксенофобії та расизму, спрямовані проти груп, які ототожнюються з фізичним і моральним занепадом, навіть якщо біологічний расизм сам по собі і не був визначальним елементом. І в Німеччині, і в Італії встановленню тоталітарних режимів Гітлера і Муссоліні передувало виникнення масових рухів, учасники яких цілком добровільно підтримували і поділяли фашистську ідеологію. Так, великий терор сталінського режиму сприймався як виправданий значною частиною населення. Ця обставина недооцінювалося в соціологічних та міждисциплінарних студіях, багато представників яких стояли на так званій нормативистській позиції. Є. В. Рахмайлов2015-04-23T10:09:20Z2016-10-04T18:59:14Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/17132Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/171322015-04-23T10:09:20ZІнноваційна інтернет-технологія doodle-відео або ностальгія за дитинствомЛ. Ф. МаловицькаВ. О. ДубоваЛ. В. Войтюк