Електронна бібліотека Житомирського державного університету: Ніяких умов. Результати впорядковані-Дата внесення. 2024-03-28T13:31:34ZEPrintshttp://eprints.zu.edu.ua/images/logo2.gifhttp://eprints.zu.edu.ua/2023-12-18T10:36:29Z2023-12-18T10:36:29Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/38536Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/385362023-12-18T10:36:29ZУкраїнський журнал природничих наук. Випуск 22023-10-05T14:27:07Z2023-10-05T14:31:39Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/38052Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/380522023-10-05T14:27:07ZРеалізація STEM – освіти, як спосіб підвищення ефективності вивчення природничих предметівУ збірнику матеріалів ІІ Всеукраїнської науково-практичної очно-дистанційної конференції «Імперативи розвитку нової української школи в умовах цифрових трансформацій», яка відбулася у межах ІV Всеукраїнської очно-дистанційної літньої школи з міжнародною участю «Нова українська школа в дії: підкорюй вершини!» висвітлено результати наукових та прикладних досліджень з актуальних питань удосконалення підготовки вчителів у системі неперервної освіти, а також цифровізації освітнього процесу та розвитку дистанційної освіти. У збірнику обґрунтувано нові підходи до впровадження ключових компетентностей в Новій українській школі; модельних навчальних програм 5-9 класів - Нова українська школа; педагогіки партнерства в Новій українській школі, також акцентовано на педагогічих підходах в STEM-освіті, впровадженні інноваційних освітніх проєктів з метою забезпечення якості освітнього процесу, вихованні особистості в освітньому процесі; теоретико-методологічних аспектів інклюзивної освіти. Крім того розкрито здоров’язбережувальні технології, безпечний та здоровий спосіб життя та ін.І. П. Онищук2023-06-23T12:35:05Z2023-06-23T12:35:06Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37471Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/374712023-06-23T12:35:05ZFeatures of lung organometry in domestic animals of the Mammalian class (Mammalia)Leonid HoralskyiNataliia HlukhovaIhor SokulskyiNataliia KolesnikIrіna Onyshchuk2020-12-18T22:33:36Z2020-12-18T22:33:36Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31943Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/319432020-12-18T22:33:36ZСистемологічний підхід до аналізу технічних, суспільних та біолого-екологічних системПодано обгрунтування універсальної моделі буття, що, на думку авторів, може виступати універсальною пояснювальною моделлю будь-якого явища як у плані кількості основних структурних елементів, так і в плані їх взаємної функціонально-логічної координації. Розглядаються базові системи трьох рівнів; технічного; соціально-економічного; еколого-біологічного.Ю. В. БродськийО. В. Вознюкalexvoz@ukr.netС. М. Горобець2020-07-08T12:06:52Z2020-07-08T12:06:52Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31373Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/313732020-07-08T12:06:52ZLumbricides as a bio-indicators of the influence
of electrical transmission line in the conditions of
Ukrainian PolissiaThe complex interaction of a man and the environment requires the creation of algorithms for predicting
the effects of anthropogenic impact. This requires the creation of the ecosystem models where all
their basic elements and relationships are taken into account. One of the most effective methods for
choosing the most informative differential elements of a system is the development and the implementation
of bio-indication models. Nowadays the important task is the development of the bio-indication
methods for various anthropogenic complex effects.
The electrical transmission lines carry out a specific integrated environmental impact. It is created on
the changes in the environment under the influence of magnetic and electric fields and the long-term
consequences of their interaction with ecosystem components. This effect is negative for the most
representatives of biota and for earthworms in particular. We observe how the number of species decreases,
the species diversity reduces and the morphological parameters change towards species with a
shorter body length under reaching the electrical transmission lines.
Some genera of the earthworms are able to survive under the effects of the modern electrical transmission
lines, although this reflects their abundance and morphological parameters. These species include
Aporrectodea caliginosa and Aporrectodea trapezoides. They can be used as diagnostic genera of impact
of the electrical transmission lines on biota. They can be genera indicators for the determination of the
effect of the electrical transmission lines. The presence of Lumbricus terrestris shows the low electrical
transmission line effects,О. В. ГарбарІ. В. Хом’якР. П. ВласенкоН. С. Кадлубовська2020-07-08T12:02:44Z2020-07-08T12:02:44Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31370Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/313702020-07-08T12:02:44ZОсобливості впливу шкільного навантаження на функціонування органів опорно-рухового апарату школярівПорушення нормального функціонування опорно-рухового апарату у школярів посідають третє місце після захворювань серцево-судинної системи та онкологічних захворювань [2]
Тому метою дослідження було вивчення впливу шкільного навантаження на нормальне функціонування органів опорно-рухового апарату.
За даними Міністерства охорони здоров’я України кожна 4-та дитина має проблеми з поставою, основною причиною цього є надмірна кількість годин проведена сидячи, а також навантаження на спину у вигляді тяжких шкільних ранців. Наказом МОЗ України від 18.01.2007 №13 затверджено «Гігієнічні вимоги до друкованої продукції для дітей» [3], де вага підручників із врахуванням одного дня навчання у школі разом зі шкільним приладдям, без ваги портфеля або ранця, не повинна перевищувати допустимих гігієнічних норм: 1-2 класи - 1,5 - 2,0 кг; 3-4 класи - 2,0 - 2,3 кг; 5-6 класи - 2,3 - 3,0 кг; 7-8 класи - 3,0 - 3,5 кг; 9-10 (11) класи - 3,5 - 4,5 кг.Т. С. РехнерА. С. ДручикР. П. Власенко2020-05-20T10:55:43Z2020-05-20T10:55:43Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31107Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/311072020-05-20T10:55:43ZВикористання абстрактної моделі в підготовці спеціалістів з прикладної екологіїАбітурієнти екологічних спеціальностей не завжди уявляють свою майбутню професію. Наш досвід свідчить, що знайомство з прикладною стороною екології для багатьох студентів стає несподіванкою. Часто їх уявлення ґрунтуються на класичній екології, тоді як ринок вимагає підготовки прикладних екологів, тобто екологів підприємств, екологів, що реалізують екологічну політику держави (контролюючі, регулюючі органи та органи нагляду тощо) або екологів, що здійснюють проектну діяльність (оцінку впливу на довкілля) чи експертну (екологічна експертиза, аудитІ. Ю. Коцюба2020-05-09T12:44:42Z2020-05-09T12:44:42Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31047Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/310472020-05-09T12:44:42ZОсобливості медико-демографічної ситуації міста Житомираостаннім часом все більшого обговорення набуває питання медико-демографічної ситуації регіонів країни, оскільки це одна з найважливіших проблем сьогодення. Медико-демографічний показник є одним з визначальних для забезпечення стабільного й безпечного розвитку держави, а проблеми оптимального демографічного розвитку слід розглядати і вирішувати першочергово. Комплекс державних і громадських заходів збереження здоров’я кожного громадянина базується на показниках стану громадського здоров’я, які підлягають систематичному спостереженню та аналізу [1, с. 126]. До таких належать показники чисельності населення, статево-вікової структури, народжуваності, загальної смертності, захворюваності у розрізі вікових груп і причин, приріст (скорочення) населення, репродуктивне здоров’я.О. П. КульбаневичР. П. Власенко2020-05-06T11:31:28Z2020-05-06T11:31:28Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31029Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/310292020-05-06T11:31:28ZВикористання інтерактивних методів навчання під час вивчення класу ссавці на уроках біології у загальноосвітньому навчальному закладіXXІ століття та орієнтація України на європейські стандарти, ставить перед нею завдання, яке полягає в модернізації національної освіти, її форм і методів навчання на основі нових прогресивних тенденцій.Сучасна освіта зорієнтована на розвиток особистості учня та забезпеченні його самореалізації. У зв’язку з цим в навчально-виховному процесі педагоги повинні використовувати ті методи навчання, які будуть цьому сприяти. Саме цій умові відповідають інтерактивні методи навчання.
Для реалізації завдань сучасної шкільної освіти, зокрема біологічної, необхідно відходити від пояснювально-ілюстративних методів та впроваджувати інтерактивні технології.
В китайському прислів’ї сказано: “Чую і забуваю, бачу і пам'ятаю, роблю і розумію». Саме використання інтерактивних методів навчання полягає в залученні до дії, створенні ситуації переживання та випробовування, що, в свою чергу, сприяє глибокому проникненню у зміст предметата кращому запам'ятовуванню навчального матеріалуН. І. ПолюховичА. М. ФещукР. П. ВласенкоО. А. Сорочинська2019-04-11T10:59:26Z2019-04-11T10:59:26Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/29122Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/291222019-04-11T10:59:26ZЗначення оцінки впливу діяльності гірничо-добувних підприємств на навколишнє природне середовищеВ. В. ГордієнкоІ. Ю. Коцюба2019-03-01T14:53:31Z2019-03-01T14:53:31Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/28494Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/284942019-03-01T14:53:31ZPhytoindicators of ecosystem dynamics in ring-bank ukrainian PolissiaI. KhomiakI. OnishchukN. Demchuk2017-05-30T09:05:12Z2017-05-30T09:07:59Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/24769Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/247692017-05-30T09:05:12ZДуб звичайний (Quercus robur L.) у складі рослинних угруповань кар’єро-відвальних комплексів Кременчуцького Придніпров’я (Полтавська область)Ю. Л. Антіпова2016-11-03T16:35:22Z2016-11-03T16:35:22Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/22334Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/223342016-11-03T16:35:22ZФітоіндикаційний аналіз трансформаційних процесів водно-болотних угідьУ публікації розглядаються проблеми та результати застосування фітоіндикації для встановлення
особливостей динамічних трансформаційних процесів у водно болотних угіддях. Розкриваються класичні особливості зміни едафічних
факторів під час саморозвитку та антропогенної трансформації водних й болотних екосистем Центрального Полісся. Проводиться порів
няння між дією природної та антропогенної трансформації.І. В. Хом’як2015-04-14T12:53:25Z2016-04-07T13:27:31Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/16965Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/169652015-04-14T12:53:25ZПерспективи створення екологічного коридору в Брусилівському районіБ. В. ГамзаІ. В. Хом’як2014-04-08T10:02:13Z2015-08-15T06:08:30Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10918Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/109182014-04-08T10:02:13ZСЕЗОННА ДИНАМІКА БАКТЕРІАЛЬНОГО НАСЕЛЕННЯ ОЗЕРА КИРИЛІВСЬКОГО м. КИЄВА
Одержані нами результати свідчать, що озеро Кирилівське, розташоване в межах Києва, характеризується високою концентрацією планктонних бактерій, включаючи тих, що розкладають білковоподібні речовини, а також своєрідною їхньою сезонною динамікою. Високий вміст планктонних бактерій у воді озера протягом сезонів свідчить, що ця водойма зазнає істотного антропогенного забруднення.Г. М. Романишин2014-04-08T09:48:57Z2015-08-15T06:09:29Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10929Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/109292014-04-08T09:48:57ZЗМІНИ ГЕНЕТИЧНОГО КОНТРОЛЮ КЛІТИН У СТАНІ ПРОЛІФЕРАЦІЇ ТА ДИФЕРЕНЦІАЦІЇЯк було вже згадано вище, клітини у стані диференціації мають сильно гіперполяризований мембранний потенціал [10, 11]. Отже, гіперполяризація спричиняє блокування клітинного циклу і настання диференційної програми.
Таким чином, у клітинах у стані проліферації та диференціації зміни відбуваються на генному, хромосомному, мембранному, йонному та клітинному рівнях.
І. В. СтадникД. І. Санагурський2014-04-08T07:40:59Z2015-08-15T06:09:40Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10931Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/109312014-04-08T07:40:59ZСЕЗОННА МІНЛИВІСТЬ ХІМІЧНОГО СКЛАДУ ПОВЕРХНЕВИХ ВОД РІЧКИ УСТЯ
Формування хімічного складу води р. Устя відбувається під впливом комплексу природних і антропогенних факторів. Зокрема, прослідковується добре виражена загальна тенденція збільшення вмісту PO43¯ впродовж всього періоду дослідження. З урахуванням нормативів ГДКрибгосп. для усіх показників, крім фосфатів, можна вважати, що якість річкової води, в основному, відповідає нормі, хоча флуктуаційні відхилення проаналізованих показників свідчать про зниження буферної ємності та порушення регуляторних механізмів підтримання хімічного балансу р. Устя.І. Л. СуходольськаІ. Б. Грюк2014-04-07T12:21:47Z2016-03-10T12:49:12Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10908Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/109082014-04-07T12:21:47ZЕскулапи і муза поетаПотрібно зазначити, що пам’ять про великого українського поета, прозаїка і художника Т. Г. Шевченка, чиє життя було тісно пов’язане з Санкт-Петербургом, збережена не тільки в Академії мистецтв та Військово-медичній (колишній Медико-хірургічній) академії, а й в інших місцях Санкт-Петербурга, де жив і працював Шевченко. В його честь одна з площ міста має офіційну назву “Площадь Шевченко”, а поруч у сквері Тарасу Григоровичу встановлено пам’ятник.В. А. ПавловськийМ. Л. Іванова2014-04-07T07:02:45Z2015-08-15T06:02:35Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/10844Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/108442014-04-07T07:02:45ZРОЗВИТОК ЗАГАЛЬНОЇ СИЛОВОЇ ВИТРИВАЛОСТІ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІРозвиток аеробних здібностей учнів за допомогою загальної силової витривалості круговим методом по темі гімнастика в загальноосвітній школі є безпечним та ефективним підходом покращення фізичної підготовленості. Подальші навантаження на окремі м’язові групи будуть даватися набагато легше. По кінцевому результату, розвитку загальної силової витривалості, можна оцінити стан готовності до великих (70%) силових навантажень. А. М. Малишкін2012-03-01T08:13:22Z2015-08-15T00:44:55Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/6668Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/66682012-03-01T08:13:22ZВплив нітратів на організм людиниЛ. Д. Іваненко2012-02-28T09:20:11Z2015-08-15T00:43:13Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/6641Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/66412012-02-28T09:20:11ZСоціоекологічна культура вчителя як педагогічна проблемаВ. В. Авдеєва2012-02-20T08:26:55Z2015-08-15T00:37:29Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/6552Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/65522012-02-20T08:26:55ZПриродоохоронна діяльність молоді як шлях подолання екологічної кризи на ЖитомирщиніО. А. Сорочинська2012-02-20T08:26:12Z2015-08-15T00:37:34Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/6553Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/65532012-02-20T08:26:12ZЗастосування новітніх технологій навчання у підготовці майбутнього вчителя біології до позакласної еколого-натуралістичної роботиО. А. Сорочинська2012-02-20T08:05:19Z2015-08-15T00:38:51Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/6568Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/65682012-02-20T08:05:19ZВплив іонів важких металів на здоров'я людиниЛ. Д. ІваненкоО. А. Іваненко2012-02-15T08:16:24Z2015-08-15T00:35:38Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/6528Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/65282012-02-15T08:16:24ZАктивізація пізнавальної діяльності учнів шляхом розв'язування біологічних задач при викладанні курсу "Основи здоров'я"Л. Д. ІваненкоН. М. Стельмащук2012-02-13T10:20:06Z2015-08-15T00:31:43Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/6472Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/64722012-02-13T10:20:06ZПолноценное питание – один из факторов здоровья населения радиационно-загрязнённых регионовЛ. Д. Иваненко2012-02-13T08:53:39Z2015-08-15T00:32:22Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/6481Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/64812012-02-13T08:53:39ZТехноекологія та здоров’я людиниЛ. Д. Іваненко2012-02-10T08:03:09Z2015-08-15T00:30:10Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/6453Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/64532012-02-10T08:03:09ZВалеологічні аспекти користування комп'ютерною технікоюЛ. Д. ІваненкоО. А. Іваненко2011-12-28T07:42:31Z2015-08-14T23:29:26Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/5688Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/56882011-12-28T07:42:31ZВикористання технологій мультимедіа у професійній підготовці майбутнього вчителя біологіїУ статті аналізуються різні підходи в сучасній педагогіці до розкриття сутності новітніх інноваційних технологій навчання і зокрема мультимедійних. Наведено основні переваги застосування засобів мультимедіа у навчальному процесі порівняно з традиційними. Розкрито особливості використання технологій мультимедіа у професійній підготовці майбутнього вчителя біології Житомирського державного університету імені Івана Франка.О. А. Сорочинська2011-12-28T07:41:16Z2015-08-14T23:29:42Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/5691Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/56912011-12-28T07:41:16ZПідготовка майбутнього вчителя біології з використанням технологій мультимедіаО. А. Сорочинська2011-06-21T07:59:36Z2015-08-14T22:48:16Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/5075Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/50752011-06-21T07:59:36ZСпособи розвитку пізнавального інтересу учнів у процесі вивчення предметів біологічного циклуІ. В. КидисюкВ. В. Танська2011-06-20T09:11:53Z2015-08-14T22:47:35Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/5069Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/50692011-06-20T09:11:53ZВикористання ігрових прийомів на уроках природознавстваВ. ГуравськаО. Черняченко2011-06-20T09:11:35Z2015-08-14T22:47:31Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/5068Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/50682011-06-20T09:11:35ZВикористання інтерактивних технологій навчання на уроках природознавства як педагогічна проблемаЮ. М. Тишкевич2011-06-20T09:11:15Z2016-03-07T01:01:20Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/5067Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/50672011-06-20T09:11:15ZПрирода як джерело розвитку дитячої творчості у дизайніВ. Ю. Кос-Сахневич2011-05-30T11:02:10Z2015-08-14T22:36:37Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/4913Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/49132011-05-30T11:02:10ZФормування пізнавального інтересу в учнів як педагогічна проблемаВ. В. ТанськаІ. В. Кидисюк2011-05-16T14:50:11Z2015-08-14T22:21:59Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/4728Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/47282011-05-16T14:50:11ZПідготовка майбутніх учителів біології до використання інтерактивних технологій навчання природознавстваТ. В. РоманюкВ. В. Танська2011-05-16T14:49:18Z2015-08-14T22:22:04Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/4729Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/47292011-05-16T14:49:18ZВикористання усної народної творчості на уроках природознавстваІ. О. СофієнкоЮ. М. ТишкевичВ. В. Танська2008-12-09T14:30:14Z2015-08-14T19:09:42Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/2570Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/25702008-12-09T14:30:14ZОрганізаційно-педагогічні основи використання засобів народознавства в позанавчальному виховному процесіУ статті висвітлено питання важливості використання засобів народознавства в позанавчальному виховному процесі.О. С. Березюк2008-12-08T13:56:47Z2015-08-14T13:46:24Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/430Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/4302008-12-08T13:56:47ZПеріоди взаємодії людства з природоюУ статті представлено характеристику періодів взаємодії людства з природою. Особлива увага акцентується як на екологічно виваженій поведінці, так і на споживацькому ставленні людей до природи.Т. І. Мантула2008-12-08T13:53:55Z2015-08-14T13:50:26Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/417Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/4172008-12-08T13:53:55ZІнтегрований підхід до викладання природознавчих дисциплін у вищих навчальних закладахАвтор статті доводить необхідність інтегрування у вищих навчальних закладах природознавчих дисциплін: "Основ природознавства", "Методики викладання природознавства у початкових класах".К. Д. Шевчук2008-11-18T09:54:34Z2015-08-14T16:31:26Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/1654Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/16542008-11-18T09:54:34ZДвадцять років після Чорнобиля – фізико-біологічні аспектиВ статті розглянуто деякі особливості впливу іонізуючого випромінювання на живу тканину і організм людини через двадцять років після Чорнобильської катастрофи. Зроблено певні висновки та прогнози стосовно дії залишкової радіації.М. Т. Мордовець2008-11-11T10:07:43Z2015-08-14T18:06:31Zhttp://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/2074Цей елемент знаходиться в архіві з URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/20742008-11-11T10:07:43ZПроблема відношення людини і природи в творчій спадщині П.А. ТутковськогоУ статті досліджено проблему відношення людини і природи у творчій спадщині П.А. Тутковського. Розглянуто погляди українського вченого у порівнянні з позицією В.І. Вернадського щодо місця й ролі людини в природі. У контексті сучасності проаналізовано шляхи, запропоновані П.А. Тутковським, які мали б на меті гармонізувати ці відносини та спрямувати їх у раціональне русло.П. П. Хімич