Головні аспекти теорії ноосферної освіти

Вознюк, О. В. (2019) Головні аспекти теорії ноосферної освіти. Проблеми освіти: збірник наукових праць (91). с. 81-87.

[img]
Перегляд
Text
Download (308kB) | Перегляд

Опис

Сформульовано основні ідеї педагогічної теорії ноосферної освіти, що базуються на методологічному рівні загального. Показано, що ноосфера як міждисциплінарна категорія сучасної філософії і природознавства, що включена в якості ключового предмета в ноосферізм (ноосферно орієнтований комплекс наук), отримує багатогранну реалізацію в багатьох предметних сферах, в тому числі в педагогічній теорії і практиці, яка виявляє певну тенденцію до ноосферизації освітньої галузі. Представлені два аспекти ноосферної освіти, пов'язані як з резонансними ефектами, що мають просторово-польову, ноосферну природу, так і з завданням щодо формування самосвідомості людини, яка реалізується в контексті педагогічної парадоксології.

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: The basic ideas of the pedagogical theory of noosphere and resonance education are formulated. It is shown that the noosphere as an interdisciplinary category of modern philosophy and natural science, included as a key subject in noosphericism (noosphere-oriented complex of sciences), receives a multifaceted implementation in many subject areas, including pedagogical theory and practice, which reveals a definite tendency towards educational noosprization sphere.On this basis, the phenomenon of «resonant learning» is realized, which can be illustrated by the following example: the students are divided into two groups: A – those who are able to learn quickly, and B – those who learn slowly. The teacher conducts a lesson on a specific topic with group A. Then groups A and B are combined and the lesson is conducted on the same topic with which group A has already become acquainted. Under these conditions, group B acquires knowledge somewhat better than when a lesson on the topic is conducted for the students of the whole class (without group A). Consequently, it is not known how, but the knowledge that Group A has learned is somehow transmitted (resonated) to the students of Group B in the process of explaining a new topic for them.
Теми: L Освіта > L Освіта (Загальне)
L Освіта > LA Історія освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти
Підрозділи: Інститут педагогіки > Кафедра теорії та методик дошкільної й інклюзивної освіти
Користувач, що депонує: асистент І.О. Денисюк
Дата внесення: 14 Квіт 2019 13:25
Останні зміни: 14 Квіт 2019 13:25
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/29158

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу