Особливості та функції професійного мислення вчителя (Specyfika funkcji myslena zawodowego nauczciela)

Дубасенюк, О. А. (2010) Особливості та функції професійного мислення вчителя (Specyfika funkcji myslena zawodowego nauczciela). Paradygmaty oswiatowe I edukacia nauczycieli. с. 277-287.

[img]
Перегляд
Text
Download (318kB) | Перегляд

Опис

Розглядається проблема педагогічного мислення у контексті сучасних наукових підходів, зокрема системного, діяльнісного, особистісно орієнтованого, задачного. На цій основі аналізуються особливості, функції педагогічного та професійного мислення вчителя, які необхідно враховувати з метою успішного вирішення проблемних педагогічних ситуацій. Серед функції педагогічного та професійного мислення вчителя важливими є діагностична (вивчення учнів, пізнання педагогічної ситуації, отримання зворотного зв'язку відносно виконуваної професійної діяльності); стимулююча (спонукання учнів до прояву інтелектуальної ініціативи); інформаційна (повідомлення школярам інформації про актуальні для даного віку проблеми і про способи їх вирішення); розвивальна (осмислення засобів формування провідних соціальних - корисних і навчальних - пізнавальних якостей особистості учня); компенсаторна (вміння мислити категоріями успіху: позитивне мислення, вміння бачити позитивне в невдачі допомагає вчителеві всупереч багатьом негативним чинникам шукати нові засоби вирішення сучасних педагогічних проблем); оцінна (повідомлення учням оцінки ступеня результативності їх різноманітних дій); самовдосконалювальна (професійне мислення вчителя створює і забезпечує можливість уникнути імпульсної або рутинної педагогічної діяльності). Виділено професійні характеристики педагогічного мислення, його включеність в педагогічну діяльність на всіх етапах її здійснення.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > LB Теорія і практика освіти
Підрозділи: Інститут педагогіки > Кафедра професійно-педагогічної, спеціальної освіти, андрагогіки та управління
Користувач, що депонує: доцент Н.П. Бірук
Дата внесення: 05 Груд 2012 12:49
Останні зміни: 15 Серп 2015 02:37
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/8572

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу