Особливості прояву емпатії школярів різних вікових груп у гендерному вимірі

Марченко, О. Ю. (2018) Особливості прояву емпатії школярів різних вікових груп у гендерному вимірі. Фізична культура, спорт та здоров'я нації (6). с. 67-74. ISSN 2071-5285

[img]
Перегляд
Text
Download (597kB) | Перегляд

Опис

Актуальність теми дослідження. У статті розглянуто поняття емпатії людини та обґрунтовано вплив гендерних характеристик школярів на їх рівень розвитку емпатії. Мета дослідження. Визначення статевих та гендерних відмінностей у структурі формування загальної емпатії школярів різних вікових груп, які займаються та не займаються спортом. Методологія дослідження. Для вивчення загального рівня емпатії школярів була використана методика І. М. Юсупова та тест-опитувальник С. Бем «Маскулінність-фемінінність» У дослідженні взяли участь школярі 5–11 класів (638 осіб). Результати роботи та ключові висновки. За результатами дослідження встановлено, що більшість юнаків і дівчат, у яких виявлено високий рівень емпатії мають ознаки маскулінності та андрогінності. Виявлено, що з віком, у юнаків загальний рівень емпатії знижується. Натомість, у дівчат з віком, зменшується кількість тих, хто має низький загальний рівень емпатії. З віком, дівчата – спортсменки стають більш емпатійними на відміну від юнаків, які займаються спортом. Також, серед них не було виявлено респондентів з низьким рівнем емпатії, натомість кількість юнаків – спортсменів з низьким рівнем емпатії з стає більшою. Отримані результати емпіричного дослідження доводять, що між учнями різних вікових груп існують досить суттєві розходження у рівні прояву емпатії не тільки у статевому, але і в гендерному аспектах, що свідчить про вікову зміну індивідуальних якостей особистості. Ми вважаємо, що приналежність школярів до певного психологічного типу, який має ознаки фемінінності, маскулінності чи андогінності, може мати вплив на прояв емпатійних якостей особистості. Знання щодо рівня емпатії юнаків і дівчат можуть впливати на якість та ефективність взаємодії між викладачем та учнями, що є одним із ключових факторів у формуванні мотивації до фізичного вдосконалення.

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: емпатія, школярі, гендерні відмінності, фізична культура, спорт, юнаки, дівчата, маскулінність, андрогінність, фемінінність
Теми: A Загальні роботи > AZ Історія науки. Гуманітарні науки
Підрозділи: Факультет фізичного виховання та спорту > Кафедра теоретико-методичних основ фізичного виховання та спорту
Користувач, що депонує: Unnamed user with email kaf.fiz.vyh@gmail.com
Дата внесення: 31 Січ 2019 19:17
Останні зміни: 31 Січ 2019 19:17
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/28147

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу