Програма фізичної терапії дітей з розладами спектру аутизму

Шаповалова, І. В. (2018) Програма фізичної терапії дітей з розладами спектру аутизму. Фізична культура, спорт та здоров'я нації (6). с. 238-244. ISSN 2071-5285

[img]
Перегляд
Text
Download (576kB) | Перегляд

Опис

У статті розглядаються шляхи вирішення проблеми ранньої реабілітації дітей з аутизмом та розладами аутистичного спектру. Актуальність теми посилюється відсутністю надійного діагностичного інструментарію, існуючим розривом між теорією аутизму та практичними можливостями допомоги, недосконалістю наявного механізму своєчасної реабілітації дітей з цим діагнозом загострюють актуальність проблеми. Мета дослідження – розробка та експериментальна перевірка програми фізичної терапії для дітей з раннім дитячим аутизмом. Методи дослідження: теоретичний аналіз даних науково-методичної літератури, педагогічні методи дослідження, функціональні методи дослідження (тести), методи математичної обробки даних. Результати. Запропоновано програму фізичної терапії, основні розділи якої включають: іппотерапію (забезпечує одночасне включення всіх груп м’язів, збереження рівноваги); гідрокінезотерапію з елементами плавання (завдяки різноманітному навантаженню надає зміцнювальний вплив на формування дитячої стопи, розвиток координації, поліпшення емоційного стану дитини); танцетерапію (є універсальним засобом комунікації та соціальної взаємодії, потужним емоційним чинником); масаж з елементами Су-джок терапії (сприяє нормалізації сну, допомагає налагодженню контакту з оточуючими людьми); логопедичної ритміки (формує почуття музичного темпу). Отримані за результатами повторного діагностування дані засвідчили позитивну динаміку в розвитку дітей з аутистичними розладами, зокрема, посилення їхніх координаційних здібностей і рівноваги, що підтвердило ефективність експериментальної програми. Висновки. Запропонована програма фізичної терапії для дітей з аутизмом та розладами аутистичного спектру є ефективною і сприяє покращенню їхньої координації, рівноваги, емоційному стану та соціалізації.

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: іппотерапія, гідрокінезотерапія, масаж, ранній дитячий аутизм, танцетерапія
Теми: A Загальні роботи > AZ Історія науки. Гуманітарні науки
Підрозділи: Факультет фізичного виховання та спорту > Кафедра теоретико-методичних основ фізичного виховання та спорту
Користувач, що депонує: Unnamed user with email kaf.fiz.vyh@gmail.com
Дата внесення: 31 Січ 2019 20:47
Останні зміни: 31 Січ 2019 20:53
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/28173

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу