Шепельова, М. В.
(2024)
Динаміка потреб студентів у кризових умовах.
Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського (74).
с. 87-92.
ISSN 2710-4664
Опис
У статті представлено результати дослідження динаміки у потребах студентів з 2020/2021 (вибірка 1) по 2022/2023 (вибірка 2) навчальний рік. Порівнявши потреби студентів вибірки 1 та вибірки 2 за основними факторами із застосуванням критерію Фішера ми встановили таку динаміку потреб, що належать до Фактору «Життя у соціумі»: 1) збільшення значення потреб, що належать до категорії «Ставлення до життя» (сюди увійшло все, що стосується відчуття себе у житті – це щастя, свобода, мир, спокій, стабільність, благополуччя, задоволеність життям, безпека, визначеність, оптимізм та ін.); 2) зменшення значення потреб, що належать до категорії «Взаємодія з оточенням» (до них увійшли
щирість, чесність, підтримка, повага, розуміння, довіра, доброта, справедливість, незалежність та ін.) – від 34% до 25% (р ≤ 0,05); 3) зменшення значення потреб, що належать до категорії «Досягнення» (самореалізація, успіх, досягнення цілі, знайти себе і т.п.) – від 30% до 15% (р ≤ 0,01). Динаміка потреб, що належать до Фактору «Життєзабезпечення» є такою: 1) збільшення значення потреби життєзабезпечення (їжа, вода, сон, повітря, тепло). Стосовно потреб, що належать до фактору «Ресурсні потреби», встановлено таку динаміку:
1) збільшення значення потреб, що належать до категорії «Джерела інформації» (сюди увійшли книги, Інтернет, інформація тощо); 2) збільшення значення потреб, що належать до категорії «Тварини» (домашні улюбленці, коти, собаки тощо). Результати дослідження свідчать про суттєвий вплив зовнішніх об’єктивно несприятливих умов на уявлення студентів про власні потреби – як актуальні, так і майбутні, що можна пояснити переходом з режиму розвитку до режиму виживання під тиском зовнішніх несприятливих умов, виникненням об’єктивної загрози втрати можливості безперешкодно отримувати необхідне базове життєзабезпечення, зростанням необхідності отримання достовірної інформації.
Actions (login required)
|
Перегляд елементу |