Ібрагімов, М. М.
(2014)
ГРЕЦЬКА ПАЙДЕЯ У СУЧАСНІЙ ФІЗКУЛЬТУРНО-СПОРТИВНІЙ ЕКСПЛІКАЦІЇ
(ДО ПРОБЛЕМИ СТАНОВЛЕННЯ ''СПОРТОСОФІЇ'').
Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (73).
pp. 9-17.
ISSN 2076-6173
Abstract
У статті робиться спроба обґрунтувати теоретичну та практичну актуальність ''спортософії'',
котра має сприяти гармонізації інтелектуального, морального та фізичного виховання в контексті
сучасної філософсько-педадогічної парадигми. Наголошено на погіршенні стану здоров’я молоді, що
навчається. Однією із причин такого явища є їх інтенсивні психоемоційні, інтелектуальні
перевантаження і недооцінка ролі тілесно-фізичного компонента. З цього приводу виникає
необхідність розвитку ''спортософії'' як світоглядної міждисциплінарної галузі знань, що синтезує,
з одного боку, культурологічні та антропологічні підходи у філософському мисленні та їх взаємне
поєднання з фізкультурологією і спортологією, з іншого. Стратегічним теоретичним завданням
''спортософії'' є трансформування минулих світоглядних парадигм у сучасну культурно-історичну
настанову, предметно-інтрументальне поле якої ще не сформовано. У такому контексті
розглядається система виховання у грецькій Пайдеї, яка протистояла однобічності як
інтелектуального, так і фізичного розвитку особи.
Actions (login required)
 |
View Item |