Психолого-педагогічні особливості рівня домагань підлітків, що потребують корекції розумового розвитку

Портницька, Н. Ф. and Лесик, С. М. and Татаріна, А. О. (2014) Психолого-педагогічні особливості рівня домагань підлітків, що потребують корекції розумового розвитку. Молодий вчений (2 (5)). pp. 120-124. ISSN 2304-5809

[img]
Preview
Text
Download (200kB) | Preview
Official URL: http://www.molodyvcheny.in.ua

Abstract

Представлено теоретичний аналіз рівня домагань школярів, що потребують корекції розумового розвитку. Описано процедуру експериментального дослідження залежності рівня домагань від змісту діяльності. Виявлено закономірності формування адекватного рівня домагань у предметній діяльності. Представлен теоретический анализ уровня притязаний школьников, требующих коррекции умственного развития. Описано процедуру экспериментального исследования зависимости уровня притязаний от содержания деятельности. Описаны закономерности формирования адекватного уровня притязаний в предметной деятельности. In this article are presented theoretical analysis of aspirational level of students with mental retardation. The regularities in formation of adequate level of aspiration in objective activity are revealed. Experimental study about level`s of aspiration depending on the content of activity.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: рівень домагань, розумова відсталість, експериментальне дослідження уровень притязаний, умственная отсталость, экспериментальное исследование level of aspiration, mental retardation, experiment
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > BF Psychology
Divisions: Faculty of Socio-Psychological > Department of Social and practical psychology
Depositing User: доцент Наталія Федорівна Портницька
Date Deposited: 06 Feb 2015 13:04
Last Modified: 14 Aug 2015 07:11
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/15441

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics