Ідея толерантності у гуманітарних науках

Максимова, О. О. (2015) Ідея толерантності у гуманітарних науках. Наукові записки: збірник наукових статей (122). с. 116-123.

[img]
Перегляд
Text
Download (413kB) | Перегляд

Опис

У статті розглянуто етимологію та тлумачення поняття «толерантність» з точки зору різних гуманітарних наук (філософії, соціології, етнополітології, культурології, психології, педагогіки). Здійснена спроба виявити спільні підходи та історично зумовлені зміни у його семантиці та наведений ряд категорій, які розкривають його значення: поблажливість, допустимість, терпимість, прийняття, повага, розуміння, схильність до інших, гнучкість, милосердя, витриманість, стійкість, уміння миритися, рахуватися з іншими. Показано відмінність терміну «терпимість», який часто вживають як синонімічний, від «толерантності». Проаналізавно змістове насичення категорії «толерантність» згідно резолюції Генеральної конференції ЮНЕСКО. Охаракетризована «толерантність» у психолого-педагогічному ракурсі: як мета та результат виховання, яке супроводжується формуванням певних соціальних установок, з одного боку, та як якість особистості, яка виявляється у поведінці і вчинках, з іншого. Розкрито два аспекти толерантності: зовнішній та внутрішній. Визначені засади педагогіки толерантності, що передбачає кропітку працю вчителя над собою.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1501 Початкова освіта
Підрозділи: Інститут педагогіки > Кафедра теорії та методик дошкільної й інклюзивної освіти
Користувач, що депонує: лаборант Анна Єфімова
Дата внесення: 17 Лист 2015 09:54
Останні зміни: 17 Лист 2015 10:04
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19358

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу