Ідея толерантності у гуманітарних науках

Максимова О. О. (2015) Ідея толерантності у гуманітарних науках. Наукові записки: збірник наукових статей (122). С. 116–123.

[img]
Preview
Текст
Download (413kB) | Preview

Анотація

У статті розглянуто етимологію та тлумачення поняття «толерантність» з точки зору різних гуманітарних наук (філософії, соціології, етнополітології, культурології, психології, педагогіки). Здійснена спроба виявити спільні підходи та історично зумовлені зміни у його семантиці та наведений ряд категорій, які розкривають його значення: поблажливість, допустимість, терпимість, прийняття, повага, розуміння, схильність до інших, гнучкість, милосердя, витриманість, стійкість, уміння миритися, рахуватися з іншими. Показано відмінність терміну «терпимість», який часто вживають як синонімічний, від «толерантності». Проаналізавно змістове насичення категорії «толерантність» згідно резолюції Генеральної конференції ЮНЕСКО. Охаракетризована «толерантність» у психолого-педагогічному ракурсі: як мета та результат виховання, яке супроводжується формуванням певних соціальних установок, з одного боку, та як якість особистості, яка виявляється у поведінці і вчинках, з іншого. Розкрито два аспекти толерантності: зовнішній та внутрішній. Визначені засади педагогіки толерантності, що передбачає кропітку працю вчителя над собою.

Тип ресурсу: Стаття
Класифікатор: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1501 Початкова освіта
Відділи: Інститут педагогіки > Кафедра теорії та методик дошкільної й інклюзивної освіти
Користувач: Користувачі 4431 не знайдено.
Дата подачі: 17 Лист 2015 09:54
Оновлення: 17 Лист 2015 10:04
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/19358

Actions (login required)

Оглянути опис ресурсу Оглянути опис ресурсу