Мовні та освітні маркери в процесах національної ідентифікації в ХІХ ст. (на прикладі польських та єврейських громад Правобережжя)

Рудницька Н. В. (2015) Мовні та освітні маркери в процесах національної ідентифікації в ХІХ ст. (на прикладі польських та єврейських громад Правобережжя). Intermarum: історія, політика, культура : зб. наук. праць / за ред. В. О. Венгерської. – Житомир (2). С. 40–57.

[img]
Preview
Текст
Download (246kB) | Preview

Анотація

У статті детально висвітлено умови проведення російських освітніх реформ на землях, від’єднаних від Речі Посполитої. Акцентовано, що життя польської громади до 30-х рр. ХІХ ст. було спокійним, діяли окремі положення Литовського статуту, Конституції Королівства Польського,польська мова була головною у спілкуванні, судочинстві, діловодстві та освіті. Важливим фактором для збереження польського мовного простору було те, що державно-бюрократичний апарат західних і південно-західних земель Російської імперії складався переважно з польських дворян, привілейоване становище мали римо-католики, польські освітяни. Висвітлено діяльність польських патріотів А. Чарторийського, Т. Чацького, поляків-просвітників.

Тип ресурсу: Стаття
Класифікатор: D Загальна історія та історія Старого Світу > DJK Східна Європа
Відділи: Факультет історії, права та публічного управління > Кафедра історії України
Користувач: К.Б. Лисюк
Дата подачі: 10 Січ 2017 10:22
Оновлення: 10 Січ 2017 10:22
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/23221

Actions (login required)

Оглянути опис ресурсу Оглянути опис ресурсу