Ціннісні орієнтації як психологічний механізм розвитку професійної самосвідомості майбутнього вчителя початкових класів

Долинська, Л. В., Стахова, О. О. (2016) Ціннісні орієнтації як психологічний механізм розвитку професійної самосвідомості майбутнього вчителя початкових класів. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки: Збірник наукових праць. (3). с. 224-231.

[img]
Перегляд
Text
Download (218kB) | Перегляд

Опис

Статтю присвячено проблемі професійного становлення майбутніх педагогів початкової ланки шкільної освіти, основою якого є розвиток їх професійної самосвідомості. У межах публікації висвітлено залежність функціонування професійно-педагогічної Я-підструктури студентської молоді від низки психологічних феноменів (особистісних і професійних) як механізмів розвитку даного утворення, зокрема ціннісних орієнтацій майбутніх фахівців. Розкрито концептуальні погляди вітчизняних дослідників про вплив життєво-професійних орієнтирів юнаків на розвиток їх професійного “Я”. Виявлено особливості ієрархічної структури ціннісних орієнтацій студентів-майбутніх учителів початкових класів, визначено її динаміку. Емпірично досліджено взаємозв’язок змістовних складових ціннісної сфери майбутніх педагогів із рівнями розвитку їх професійної самосвідомості. Доведено домінування в студентів із високим рівнем професійно-педагогічної Я-підструктури професійних ціннісних орієнтацій, що вказують на професійно-педагогічну спрямованість їх особистості; переважання в юнаків із середнім рівнем досліджуваного феномена двох груп цінностей – професійних і статусних, що свідчить про бажання майбутніх представників педагогічної спільноти не лише оволодіти професією, але й завдяки самоствердженню в професійному середовищі зробити гарну кар’єру та зайняти достойне місце в суспільстві; превалювання в досліджуваних із низьким рівнем професійно-педагогічної самосвідомості матеріальних ціннісних орієнтацій, пов’язаних із високим заробітком, матеріальним достатком і створенням в першу чергу побутового комфорту.

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: професійна самосвідомість, психологічні механізми розвитку професійно-педагогічної самосвідомості, ціннісні орієнтації.
Теми: B Філософія. Психологія. Релігія > BF Психологія
Підрозділи: Соціально-психологічний факультет > Кафедра психології, логопедії та інклюзивної освіти
Користувач, що депонує: лаборант Наталія Баргілевич
Дата внесення: 21 Лют 2017 13:26
Останні зміни: 21 Лют 2017 13:26
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/23947

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу