До проблеми актуалізації науково-педагогічного знання у сучасному освітньому

Вознюк, О. В. (2011) До проблеми актуалізації науково-педагогічного знання у сучасному освітньому. Безперервна професійна освіта в контексті європейської інтеграції: теорія, досвід, прогноз: зб. наук. ст. методологічного семінару, 17 березня 2010 р. : у 2 ч. / за ред. В.І. Лугового, Н.Г. Ничкало., 2. pp. 21-26.

[img]
Preview
Text
Download (1MB) | Preview

Abstract

Аналізуються новітні підходи до актуалізації науково-педагогічного знання, що спрямовані на вирішення проблеми інформаційного переобтяження у сучасному освітньому просторі. Це вирішення можливе на шляхах переборення кризи сучасної освіти та полягає в організації знань за принципами фундаменталізації, інтеграції, концептного структурування навчальної та наукової інформації.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: The newest approaches to the actualization of scientific and pedagogical knowledge are analyzed that oriented at solving the problem of the information supersaturating in the modern educational space. This solving is possible at the ways of overcoming the crisis of modern education and consists in the organization of the knowledge according to the principles of fundamentality, integration, concept structuralizing of the educational and scientific information.
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Educational and Research Institute of Pedagogics > Department of theory and methods of preschool and inclusive education
Depositing User: асистент І.О. Денисюк
Date Deposited: 08 Feb 2018 12:00
Last Modified: 08 Feb 2018 12:00
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/26416

Actions (login required)

View Item View Item