Вознюк, О. В. (2010) Аналіз деяких результатів системних досліджень у вітчизняній і польській педагогічній науці. Українська полоністика (7). pp. 137-145. ISSN 2220-4555
|
Text
Download (1MB) | Preview |
Abstract
Аналізуються результати системних досліджень в вітчизняній і польській педагогічній науці. Наводяться різні системні класифікації (компоненти реальності, створені їх комбінуванням, монодидактичні системи, проблемні ситуації, групи структурних перетворень завдань в навчальному просторі та ін.), що засвідчує про потужний евристичний потенціал цього наукового методу.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | The results of system research in domestic and Polish pedagogical science are analyzed. Different systems classifications (components of the reality created by their combining, monodidactic systems, problem situations, the groups of structural transformations of tasks in educational space etc) are given, that certifies to the powerful heuristic potential of this scientific method. |
Subjects: | L Education > LA History of education |
Divisions: | Educational and Research Institute of Pedagogics > Department of Preschool Education and Pedagogical Innovations |
Depositing User: | лаборант І.О. Гогола |
Date Deposited: | 08 Feb 2018 12:03 |
Last Modified: | 08 Feb 2018 12:03 |
URI: | http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/26425 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |