Аналіз деяких результатів системних досліджень у вітчизняній і польській педагогічній науці

Вознюк, О. В. (2010) Аналіз деяких результатів системних досліджень у вітчизняній і польській педагогічній науці. Українська полоністика (7). pp. 137-145. ISSN 2220-4555

[img]
Preview
Text
Download (1MB) | Preview

Abstract

Аналізуються результати системних досліджень в вітчизняній і польській педагогічній науці. Наводяться різні системні класифікації (компоненти реальності, створені їх комбінуванням, монодидактичні системи, проблемні ситуації, групи структурних перетворень завдань в навчальному просторі та ін.), що засвідчує про потужний евристичний потенціал цього наукового методу.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: The results of system research in domestic and Polish pedagogical science are analyzed. Different systems classifications (components of the reality created by their combining, monodidactic systems, problem situations, the groups of structural transformations of tasks in educational space etc) are given, that certifies to the powerful heuristic potential of this scientific method.
Subjects: L Education > LA History of education
Divisions: Educational and Research Institute of Pedagogics > Department of Preschool Education and Pedagogical Innovations
Depositing User: лаборант Л.М. Лонська
Date Deposited: 08 Feb 2018 12:03
Last Modified: 08 Feb 2018 12:03
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/26425

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics