Концептуальні засади професійного розвитку особистості педагога в умовах цивілізаційних змін

Вознюк, О. В. (2011) Концептуальні засади професійного розвитку особистості педагога в умовах цивілізаційних змін. Культурно-історична спадщина Польщі та України як чинник розвитку полікультурної освіти: зб.наук.праць / за ред. Василя Кременя, Тадеуша Левовицького, Світлани Сисоєвої. pp. 79-84.

[img]
Preview
Text
Download (1MB) | Preview

Abstract

У статті висвітлюються концептуальні засади професійного розвитку особистості педагога в умовах цивілізаційних змін. Ставиться завдання розробки психолого-педагогічної програми дослідження феномену громадянського розвитку особистості професіонала, що передбачає поєднання в одному теоретико-методологічному полі трьох освітніх цілей розвитку людини у системі освіти – формування особистості, громадянина і фахівця.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Conceptual principles basis of the professional development of teacher's personality in the conditions of civilizations changes is analyzed in the article. The task is set to develop of the psychological and pedagogical program of the research of the phenomenon of civil development of the personality of a professional which foresees the unification in one theoretical and methodological field three educational aims of man's development in the system of education - forming the personality, citizen and specialist.
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LA History of education
Divisions: Educational and Research Institute of Pedagogics > Department of Preschool Education and Pedagogical Innovations
Depositing User: лаборант Л.М. Лонська
Date Deposited: 08 Feb 2018 12:04
Last Modified: 08 Feb 2018 12:04
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/26430

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics