Вознюк, О. В. (2013) Гуманітарне знання як чинник зміни традиційної наукової парадигми. Міждисциплінарний журнал "Паддхаті" (2).
|
Text
Download (1MB) | Preview |
Abstract
На основі універсального теоретико-методологічного принципу, який базується на універсальній синергетичній парадигмі розвитку та теорії синтезу знань,аналізується розвиток гуманітарного знання в сучасну епоху, що виявляє перехід від традиційної субстратно-речовинної до субстанціонально-польової парадигми пізнання. Подаються головні аспекти зазначеної парадигми.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | The contemporary development of the Humanities is based on the basis of universal theoretical and methodological principle based on the universal synergetic developmental paradigm and the theory of synthesis of knowledge, which reveals the transition of social consciousness from traditional substance and material to substantial and field paradigm of cognition. The main aspects of the noted paradigm are represented. |
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion > B Philosophy (General) L Education > L Education (General) |
Divisions: | Educational and Research Institute of Pedagogics > Department of Preschool Education and Pedagogical Innovations |
Depositing User: | лаборант І.О. Гогола |
Date Deposited: | 13 Feb 2018 07:24 |
Last Modified: | 13 Feb 2018 07:24 |
URI: | http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/26487 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |