Гуманітарне знання як чинник зміни традиційної наукової парадигми

Вознюк, О. В. (2013) Гуманітарне знання як чинник зміни традиційної наукової парадигми. Міждисциплінарний журнал "Паддхаті" (2).

[img]
Preview
Text
Download (1MB) | Preview
Official URL: http://7promeniv.com.ua/naukovi-doslidzhennia/mizhdystsyplinarnyi-zhurnal/216-2013-vipusk-2/1147-oleksandr-vozniuk-humanitarne-znannia-iak-chynnyk-zminy-tradytsiinoi-naukovoi-paradyhmy.html

Abstract

На основі універсального теоретико-методологічного принципу, який базується на універсальній синергетичній парадигмі розвитку та теорії синтезу знань,аналізується розвиток гуманітарного знання в сучасну епоху, що виявляє перехід від традиційної субстратно-речовинної до субстанціонально-польової парадигми пізнання. Подаються головні аспекти зазначеної парадигми.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: The contemporary development of the Humanities is based on the basis of universal theoretical and methodological principle based on the universal synergetic developmental paradigm and the theory of synthesis of knowledge, which reveals the transition of social consciousness from traditional substance and material to substantial and field paradigm of cognition. The main aspects of the noted paradigm are represented.
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > B Philosophy (General)
L Education > L Education (General)
Divisions: Educational and Research Institute of Pedagogics > Department of Preschool Education and Pedagogical Innovations
Depositing User: лаборант Л.М. Лонська
Date Deposited: 13 Feb 2018 07:24
Last Modified: 13 Feb 2018 07:24
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/26487

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics