Exploring linguistic ludicity/creativity: a case of language play as a mental experiment

Сніховська І. Е. (2018) Exploring linguistic ludicity/creativity: a case of language play as a mental experiment. Colloquium. Edukacja – Polityka – Historia (3(31)). С. 141–150. ISSN 2081-3813

[img]
Preview
Текст
Download (217kB) | Preview

Анотація

From the standpoint of linguophilosophical views on the system and structure of the language the synthesis of its cognitive and communicative functions determines in its main features the integrative cognitive-discursive paradigm of modern linguistics. The latest achievements of linguistics have actualized the functional and communicative perspective, which involves concentrating the main research interest around speech problems, cognitive and communicative aspects of semantics. The research hypothesis is that linguistic activity and creative ability of an individual are expressed not only with regard to a "linguistic experiment", but also involve a mental experiment,understood as a heuristic strategy of the speaker, a conscious deviation from the norm in order to generate entities with the ludic (playful) charge.

Тип ресурсу: Стаття
Ключові слова: language play, education, lingvocreativity, ludism, mental experiment.
Класифікатор: P Мова та література > P Філологія. Лінгвістика
P Мова та література > PE Англійська мова
Відділи: Інститут іноземної філології > Кафедра англійської мови та прикладної лінгвістики
Користувач: Оксана Мозговенко
Дата подачі: 28 Січ 2019 12:49
Оновлення: 28 Січ 2019 12:49
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/27987

Actions (login required)

Оглянути опис ресурсу Оглянути опис ресурсу