Сніховська, І. Е. (2018) Exploring linguistic ludicity/creativity: a case of language play as a mental experiment. Colloquium. Edukacja – Polityka – Historia (3(31)). с. 141-150. ISSN 2081-3813
|
Text
Download (217kB) | Перегляд |
Опис
From the standpoint of linguophilosophical views on the system and structure of the language the synthesis of its cognitive and communicative functions determines in its main features the integrative cognitive-discursive paradigm of modern linguistics. The latest achievements of linguistics have actualized the functional and communicative perspective, which involves concentrating the main research interest around speech problems, cognitive and communicative aspects of semantics. The research hypothesis is that linguistic activity and creative ability of an individual are expressed not only with regard to a "linguistic experiment", but also involve a mental experiment,understood as a heuristic strategy of the speaker, a conscious deviation from the norm in order to generate entities with the ludic (playful) charge.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | language play, education, lingvocreativity, ludism, mental experiment. |
Теми: | P Мова та література > P Філологія. Лінгвістика P Мова та література > PE Англійська мова |
Підрозділи: | Інститут іноземної філології > Кафедра англійської мови та прикладної лінгвістики |
Користувач, що депонує: | лаборант Оксана Мозговенко |
Дата внесення: | 28 Січ 2019 12:49 |
Останні зміни: | 28 Січ 2019 12:49 |
URI: | http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/27987 |
Actions (login required)
Перегляд елементу |