Проблема співвідношення понять «наукова» та «дослідницька» діяльність

Бірук, Н. П. (2020) Проблема співвідношення понять «наукова» та «дослідницька» діяльність. Нові технології навчання: збірник наукових праць (94). с. 32-37.

[img]
Перегляд
Text
Download (665kB) | Перегляд

Опис

У статті, на основі аналізу наукових джерел та власних досліджень, розглянуто проблему співвідношення понять «наукова» та «дослідницька» діяльності. Проаналізовано законодавчу базу, зокрема, Закони України «Про освіту», «Про вищу освіту», «Про наукову і науково-технічну діяльність» у питаннях нормативного тлумачення досліджуваних дефініцій. З’ясовано неоднозначність тлумачення досліджуваних категорій, як і більшості категорій, у зв’язку з діапазоном їх вживання – від дитячих досліджень навколишнього світу до світових винаходів видатних вчених, від перших наукових рефератів до наукових праць, що призводять до наукових революцій. Крім того, у статті представлено результати проведеного анкетування за розробленим автором опитувальником, які дозволили розподілити сутнісні ознаки понять «наукова» та «дослідницька» діяльності на два типи, які їх характеризують – як вид діяльності та як процес. Результати підтвердили припущення щодо відсутності спільного знаменника у тлумаченнях досліджуваних категорій, оскільки, на нашу думку, кожен з науковців вкладає у поняття той зміст, який характерний особистому стилю діяльності. Зроблено висновок, що найбільш доцільним для характеристики діяльності професіонала-педагога, педагога-дослідника, науковця є вживання поняття «науково-дослідницька» діяльність.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Підрозділи: Інститут педагогіки > Кафедра англійської мови з методиками викладання в дошкільній та початковій освіті
Користувач, що депонує: асистент Є.С. Панченко
Дата внесення: 28 Черв 2020 06:14
Останні зміни: 28 Черв 2020 06:14
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31344

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу