Використання електронних освітніх ресурсів для формування громадянської компетентності учнів ліцею на уроках української мови

Кучерук, О. А., Магдич, Т. П. (2020) Використання електронних освітніх ресурсів для формування громадянської компетентності учнів ліцею на уроках української мови. Інформаційні технології і засоби навчання, 75 (1). с. 115-126.

[img]
Перегляд
Text
Download (780kB) | Перегляд

Опис

У статті поставлено проблему використання електронних освітніх ресурсів для формування громадянської компетентності в українськомовної особистості ліцеїста. Розглянуто громадянську компетентність як одну з ключових і таку, що корелює з предметом «Українська мова» в закладах середньої освіти третього ступеня. На основі аналізу теоретичних положень і синтезу різних наукових ідей уточнено сутність понять «ключові компетентності», «громадянська компетентність», «електронні освітні ресурси». За даними анкетування та індивідуального опитування вчителів-словесників з’ясовано реальний стан використання електронних освітніх ресурсів у процесі компетентнісно орієнтованого навчання української мови учнів ліцеїв. Визначено навчально-виховний потенціал окремих електронних ресурсів, здійснено огляд їх з погляду доцільності використання для формування громадянської компетентності в учнів 10-11-х класів під час навчання української мови. Представлено розробку кейсу інтерактивних вправ, розміщених на сайті learningApps.org, з теми «Лексикологія. Моє слово – моя відповідальність», що через змістове наповнення сприяє формуванню громадянської компетентності в юних носіїв української мови. Акцентовано на тому, що кейс відповідних вправ уможливлює розвиток в учнів громадянських знань, мовної свідомості, критичного мислення, культивування в юних носіїв української мови прийнятих у державі цінностей, формування гідного ставлення до прав і обов’язків громадянина України. Узагальнено результати використання описаного в статті кейсу інтерактивних вправ у процесі навчання української мови з метою формування громадянської компетентності в учнів ліцеїв. Визначено перспективи дослідження проблеми використання електронних ресурсів під час навчання української мови для формування мовної особистості, яка володіє кількома компетентностями.

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: методика навчання української мови; електронні освітні ресурси; електронна лінгводидактика; громадянська компетентність; ключові компетентності; кейс інтерактивних вправ.
Теми: L Освіта > LB Теорія і практика освіти
Підрозділи: Інститут філології і журналістики > Кафедра журналістики, реклами та PR
Користувач, що депонує: Аспірант Тетяна Магдич
Дата внесення: 19 Черв 2021 09:11
Останні зміни: 19 Черв 2021 09:11
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/32941

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу