Кучерук О. А., Магдич Т. П. (2020) Використання електронних освітніх ресурсів для формування громадянської компетентності учнів ліцею на уроках української мови. Інформаційні технології і засоби навчання, 75 (1). С. 115–126.
стаття ЕОР_Магдич_2019.pdf
Завантажити (780kB) | Preview
Анотація
У статті поставлено проблему використання електронних освітніх ресурсів для формування
громадянської компетентності в українськомовної особистості ліцеїста. Розглянуто громадянську
компетентність як одну з ключових і таку, що корелює з предметом «Українська мова» в закладах середньої
освіти третього ступеня. На основі аналізу теоретичних положень і синтезу різних наукових ідей уточнено
сутність понять «ключові компетентності», «громадянська компетентність», «електронні освітні ресурси». За
даними анкетування та індивідуального опитування вчителів-словесників з’ясовано реальний стан використання
електронних освітніх ресурсів у процесі компетентнісно орієнтованого навчання української мови учнів ліцеїв.
Визначено навчально-виховний потенціал окремих електронних ресурсів, здійснено огляд їх з погляду
доцільності використання для формування громадянської компетентності в учнів 10-11-х класів під час навчання
української мови. Представлено розробку кейсу інтерактивних вправ, розміщених на сайті learningApps.org, з
теми «Лексикологія. Моє слово – моя відповідальність», що через змістове наповнення сприяє формуванню
громадянської компетентності в юних носіїв української мови. Акцентовано на тому, що кейс відповідних вправ
уможливлює розвиток в учнів громадянських знань, мовної свідомості, критичного мислення, культивування в
юних носіїв української мови прийнятих у державі цінностей, формування гідного ставлення до прав і обов’язків
громадянина України. Узагальнено результати використання описаного в статті кейсу інтерактивних вправ у
процесі навчання української мови з метою формування громадянської компетентності в учнів ліцеїв. Визначено
перспективи дослідження проблеми використання електронних ресурсів під час навчання української мови для
формування мовної особистості, яка володіє кількома компетентностями.
Тип ресурсу: | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | методика навчання української мови; електронні освітні ресурси; електронна лінгводидактика; громадянська компетентність; ключові компетентності; кейс інтерактивних вправ. |
Класифікатор: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти |
Відділи: | Інститут філології і журналістики > Кафедра журналістики, реклами та PR |
Користувач: | Тетяна Магдич |
Дата подачі: | 19 Черв 2021 09:11 |
Оновлення: | 19 Черв 2021 09:11 |
URI: | https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/32941 |