Авдєєва, О. Ю., Анічкіна, О. В., Камінський, О. М., Чайка, М. В., Писаренко, С. В. (2022) Особливості експериментальної підготовки майбутніх хіміків у закладі вищої освіти. Інноваційна педагогіка, 1 (51). pp. 30-36. ISSN 2663-6085
|
Text
Download (203kB) | Preview |
Abstract
Стаття присвячена актуальній проблемі експериментальної підготовки здобувачів вищої освіти – майбутніх хіміків в умовах довготривалого дистанціювання від закладу вищої освіти, переведення навчання в змішаний формат і ускладнення реального проведення експерименту в хімічній лабораторії. На основі аналізу сучасних літературних джерел і власного професійного досвіду в статті наведено визначення поняття «професійна підготовка здобувачів вищої освіти». УДК 378.147:542.06:004.773.7 DOI https://doi.org/10.32782/26636085/2022/51.1.6 Авдєєва О.Ю., докт. філософії з галузі Освіта/ Педагогіка, асистент кафедри хімії Житомирського державного університету імені Івана Франка Анічкіна О.В., канд. пед. наук, доцент, завідувач кафедри хімії Житомирського державного університету імені Івана Франка Камінський О.М., канд. хім. наук, доцент кафедри хімії Житомирського державного університету імені Івана Франка Чайка М.В., канд. хім. наук, доцент кафедри хімії Житомирського державного університету імені Івана Франка Писаренко С.В., аспірант Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», асистент кафедри хімії Житомирського державного університету імені Івана Франка Метою статті визначено опис і обґрунтування системи експериментальної підготовки майбутніх хіміків у закладі вищої освіти з урахуванням вимог до її якості. Окреслено основні експериментальні вміння, які повинні бути сформовані в майбутнього хіміка в процесі професійної підготовки до успішної реалізації експериментальної діяльності в майбутньому. Проведено аналіз навчальних програм із хімії для закладів загальної середньої освіти, аналіз обсягу та змісту експериментальної підготовки здобувачів вищої освіти на початковому етапі та учнів закладів загальної середньої освіти. Закцентовано увагу на важливості дотримання принципу наступності в навчанні, що забезпечить поетапне формування експериментальних умінь у майбутніх хіміків. На основі власного професійного досвіду наведено приклади реалізації принципу наступності в ході вивчення адаптаційного курсу «Наукові основи шкільного курсу хімії», здобуття первинних компетентностей, як теоретичного, так і експериментального характеру в ході вивчення «Техніки хімічного експерименту» та узагальнення й закріплення знань під час засвоєння «Експериментальної хімії». Встановлено роль експериментальних умінь із хімії в здобувачів вищої освіти. Охарактеризовано основні сучасні способи ефективної експериментальної підготовки майбутніх хіміків в умовах віддалення від закладу вищої освіти. Доведено важливість доповнення традиційних методів експериментальної підготовки майбутніх хіміків проведенням домашнього експерименту, створенням навчальних проєктів, використанням віртуальних хімічних лабораторій, відео-демонстрацій, інтерактивного моделювання, кіберколекцій, що забезпечить їх готовність до здійснення професійної діяльності.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | професійна підготовка, майбутні хіміки, хімічний експеримент, дистанційне навчання, експериментальна підготовка, експериментальні вміння, домашній експеримент, навчальний проєкт, віртуальна хімічна лабораторія, інтерактивне моделювання. |
Subjects: | L Education > LB Theory and practice of education L Education > LB Theory and practice of education > LB2300 Higher Education |
Divisions: | Faculty of Natural Sciences > Department of Chemistry |
Depositing User: | Олена Анічкіна |
Date Deposited: | 04 Nov 2022 14:12 |
Last Modified: | 04 Nov 2022 14:12 |
URI: | http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/34667 |
Actions (login required)
View Item |