Михайлова, О. С., Гуманкова, О. С., Григор’єва, Т. Ю.
(2020)
Формування основ англомовної фонетичної компетентності з використанням автентичних матеріалів на ранньому ступені навчання.
Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 3 (70).
с. 72-70.
ISSN 1992-5786
Опис
Стаття присвячена проблемі формування основ англомовної фонетичної компетентності
з використанням автентичних матеріалів на ранньому ступені навчання. Фонетична компетентність розглядається як складова частина мовної компетентності й може бути визначена як уміння
учнів сприймати на слух всі звуки, інтонацію, ритм іноземного мовлення та фонетично грамотно
вимовляти звуки в мовленнєвому потоці, дотримуючись його ритміко-інтонаційного малюнку, типового для певної комунікативної ситуації.
Доведено, що для того, щоб формування основ фонетичної компетентності проходило плідно,
необхідно в процесі навчання іноземної мови звертатися до врахування вікових і психологічних особливостей молодших школярів, оскільки на ранньому ступені освіти відбувається становлення особистості молодшого школяра, виявлення та розвиток його здібностей, формування уміння та бажання
вчитися, опанування елементами культури мови й поведінки.
Встановлено, що саме процес опанування іноземною мовою послідовний і кожний його етап нерозривно зв’язаний із попередніми. Оскільки всі основні навички вимови закладаються саме на перших
етапах навчання, необхідна ефективна методика роботи в цьому напрямі, що забезпечить успіх і на
наступних етапах вивчення іноземної мови. Основними компонентами фонетичної компетентності
є фонетичні навички, фонетичні знання та фонетична усвідомленість. Формування основ англомовної
фонетичної компетентності передбачає використання великої кількості різноманітних автентичних
аудіоматеріалів по засвоєнню та відпрацюванню всіх компонентів фонетичної компетентності.
Авторами виділено критерії фономатеріалів для учнів початкової школи, такі, як автентичність
фонетичних матеріалів, зразковість фонетичних матеріалів, закінченість фонетичних матеріалів.
Спираючись на результати проведеного дослідження, подано три етапи формування основ
англомовної фонетичної компетентності: знайомство з фонетичною моделлю, якому відповідають
рецептивні вправи; активне опрацювання фонетичної моделі, яке представлене рецептивно-репродуктивними вправами; творче використання фонетичної моделі, на якому автори пропонують контрольні й творчі вправи.
Ключові слова: англомовна фонетична компетентність, іноземна мова, автентичні матеріали,
учні початкової школи, ранній ступінь навчання.
Actions (login required)
|
Перегляд елементу |