Вітвицька, С. С., Бірук, Н. П. (2023) Розвиток творчих здібностей здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти у процесі вивчення дисципліни «Технологічний практикум». Актуальні питання у сучасній науці (13). с. 496-506.
|
Text
Download (414kB) | Перегляд |
Опис
В статті обґрунтовано, що процес розвитку творчих здібностей вчителів трудового навчання і технологій зумовлений потребою суспільства в особистості педагога, здатного орієнтуватися у потоці інновацій, використовувати сучасні методи, форми та технології у своїй діяльності. На основі аналізу науково-методичної літератури уточнено основні поняття дослідження (творчість, творча діяльність, творчі здібності, технологія, інформаційно-комунікаційна технологія, здобувач вищої освіти, вчитель трудового навчання та технологій). Творчість визначається як свідома, цілеспрямована діяльність людини, спрямована на пізнання і переосмислення явищ дійсності, створення нових оригінальних задумів, предметів, витворів, які досі не існували як процес створення чогось нового на основі перетворення, отримання нового результату або оригінальних шляхів і мети його одержання. В творчій діяльності відбувається пластичне перетворювання об’єкту, а також внутрішнього світу, інтелектуальної енергії, духу суб’єкта у світ реальних речей, ідей, думок, теорій. Висвітлено різні підходи до визначення поняття «творчі здібності» та визначено їх сутність і структура. Творчі здібності особистості визначаються як симбіоз психічних та фізичних особливостей, що виявляться у тих чи інших видах творчої діяльності та передбачають здатність прогнозувати свої майбутні дії, попередньо їх планувати, здійснюючи розумові операції. Теоретично обґрунтовано систему формування та розвитку творчих здібностей здобувачів вищої освіти у процесі занять з дисципліни «Технологічний практикум». З’ясовано, що процес розвитку відбувається у практичній діяльності шляхом опанування різних технологій створення продуктів та речей. Охарактеризовано зміст, форми, методи формування та розвитку творчих здібностей здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти у процесі вивчення дисципліни «Технологічний практикум» на основі власного досвіду. Проаналізовано рівень мотивації та рівень сформованості творчих здібностей здобувачів вищої освіти і подано приклади використання інформаційно-комунікативних технологій, презентацій, види проєктів, створених здобувачами на заняттях з дисципліни «Технологічний практикум».
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | творчість, творча діяльність, творчі здібності, технологія, інформаційно-комунікаційна технологія, здобувач вищої освіти, вчитель трудового навчання та технологій |
Теми: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта |
Підрозділи: | Інститут педагогіки > Кафедра професійно-педагогічної, спеціальної освіти, андрагогіки та управління |
Користувач, що депонує: | доцент Н.П. Бірук |
Дата внесення: | 25 Лип 2023 21:12 |
Останні зміни: | 25 Лип 2023 21:12 |
URI: | http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37720 |
Actions (login required)
Перегляд елементу |