Запровадження універсального дизайну в розробці електронних освітніх ресурсів у закладах вищої освіти

Щерба, Н. С., Яценко, Л. В., Литвишко, О. М. (2023) Запровадження універсального дизайну в розробці електронних освітніх ресурсів у закладах вищої освіти. Актуальні питання у сучасній науці, 8 (14). с. 944-957. ISSN 2786-6300

[img]
Перегляд
Text
Download (342kB) | Перегляд

Опис

У статті визначено поняття «універсальний дизайн в освіті» та проаналізовано його історію. Визначено роль застосування універсального дизайну в освіті для забезпечення рівних можливостей усіх громадян. Зазначено, що універсальний дизайн в освіті може використовуватись для забезпечення доступності: в соціальному просторі; у проєктуванні продукції, речей, виробів; в створенні середовища та місць, що є доступними для найбільш широкого кола людей; у дизайні інформації, комунікації та політики, який дозволяє скористатися ними найбільш широкому колу людей у найрізноманітніших ситуаціях та не передбачає створення окремих або спеціальних можливостей для такого користування; в організації інформаційних технологій чи послуг, що є однаково доступні чи зрозумілі всім та відповідають вимогам спільного користування. Охарактеризовано використання принципів універсального дизайну в освіті в розробці електронних освітніх ресурсів. Вказано 7 принципів універсального дизайну, а саме: рівність та доступність використання; гнучкість використання; простота й інтуїтивність використання; доступно викладена інформація; терпимість до помилок; малі фізичні зусилля; наявність необхідного розміру, місця, простору. Виокремлено 7 об'єктів запровадження універсального дизайну в вищій освіті, а саме: дидактичні основи навчання (підходи та принципи); освітня документація (освітні програми та навчальні плани); архітектура освітніх компонент (структура та особливості планування навчального процесу); засоби навчання; методи викладання та оцінювання; форми навчальної взаємодії; дизайн освітнього середовища. У дослідженні акцентовано увагу на електронних засобах навчання, серед яких: програми чи файли спеціального призначення, функція яких полягає в більш детальному та наочному викладенні навчального матеріалу та безпосередній взаємодії зі студентом, та електронних освітніх ресурсах як засобів навчання на цифрових носіях будь-якого типу або розміщені в інформаційно-телекомунікаційних системах, які відтворюються за допомогою електронних технічних засобів і застосовуються в освітньому процесі.

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: універсальний дизайн, електронні засоби навчання, електронні освітні ресурси, принципи універсального дизайну, інклюзивність, об’єкти універсального дизайну
Теми: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Підрозділи: Інститут іноземної філології > Кафедра міжкультурної комунікації та іншомовної освіти
Користувач, що депонує: Доцент Н. С. Щерба
Дата внесення: 30 Серп 2023 18:07
Останні зміни: 30 Серп 2023 18:07
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37827

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу