Метод змагань як засіб становлення ціннісних орієнтацій студентів на заняттях з української мови за професійним спрямуванням

Гордієнко, О. А. (2023) Метод змагань як засіб становлення ціннісних орієнтацій студентів на заняттях з української мови за професійним спрямуванням. Актуальні питання гуманітарних наук, 1 (68). pp. 231-237. ISSN 2308-4855

[img]
Preview
Text
Download (424kB) | Preview

Abstract

Питання становлення мовної особистості здобувача вищої освіти, підвищення інтересу до навчання завжди було в центрі уваги психолого-педагогічних та методичних досліджень та залишається вкрай актуальним й дотепер. Неабияке значення для реалізації професійної діяльності, для вирішення організаційних питань має питання культури мовлення, яка формується на заняттях з освітніх компонент гуманітарного спрямування, серед яких провідна роль належить заняттям з української мови за професійним спрямуванням. Статтю присвячено питанню пошуку таких форм, методів і прийомів роботи на заняттях з української мови для студентів закладів вищої освіти, які сприяли б активізації навчальної діяльності студентів, формуванню їх ціннісних орієнтацій, вдосконалювали культуру мовлення. Мета статті – висвітлити питання використання методу змагання на заняттях з української мови за професійним спрямуванням як засобу формування ціннісних орієнтацій майбутніх бакалаврів, підвищення рівня культури їх мовлення. У статті з'ясовано роль цікавих вправ у формуванні мовно-комунікативної та риторичної компетентності здобувача освіти, описано методику організації занять з використанням методу змагань, який сприятиме розвитку нестандартного мислення, креативності студентів, формуванню ціннісних орієнтацій. Подано характеристику особливостям використання методу змагань на заняттях та наведено конкретні приклади. Результати дослідження показали, що заняття з використанням методу змагань сприяють розвитку творчої особистості студента, покращенню комунікативних якостей його мовлення, підвищенню загальної культури, формуванню моральних чинників, небайдужості до мови рідного народу. Науково обґрунтовано методичні засади використання методу змагань на заняттях з української мови за професійним спрямуванням; розроблено й перевірено методику використання змагальних вправ під час роботи над мовним матеріалом, проведено перевірку пропонованої методики, яка сприяє свідомому засвоєнню студентами навчального матеріалу. Вона може бути впроваджена в навчально-виховний процес, використана для вдосконалення програм і підручників. Зроблено висновки, що застосування методу змагання вдосконалює навчально-виховний процес, бо він дає можливість залучити кожного учасника до обговорення проблеми, а це сприяє розвитку критичного мислення, діалогічного мовлення, уміння доводити. Студенти набувають навичок співпраці, колективного пошуку рішень, беруть активну участь у навчанні та передачі своїх знань іншим.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: здобувач вищої освіти, українська мова за професійним спрямуванням, метод змагань, ціннісні орієнтації, культура мовлення
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > LB2300 Higher Education
Divisions: Educational and Research Institute of Pedagogics > Department of Primary Education and Culture of Professional Language
Depositing User: ПК Кафедра
Date Deposited: 01 Jan 2024 18:18
Last Modified: 01 Jan 2024 18:18
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/38613

Actions (login required)

View Item View Item