Моляко, В. О., Шепельова, М. В., Третяк, Т. М.
(2023)
Творче мислення особистості у процесі розв'язування задач.
Габітус (51).
с. 59-63.
ISSN 2663-5208
Опис
Обґрунтовано роль структурно-функціонального аналізу інформації в процесі творчого мислення особистості.
Показано, як відкривається невідома інформація в творчій мисленнєвій діяльності. Проаналізовано науковий доробок Г. С. Костюка щодо психології мислення, розв’язування задач, розуміння інформації, нових об’єктів. Акцентовано увагу на поглядах Г. С. Костюка відносно розробки методичних засобів активізації та стимулювання мисленнєвої діяльності учнів, розуміння ними нової інформації. Сформульовано визначення творчої задачі. Проаналізовано етапи розуміння і розв’язування задачі в процесі творчого мислення. Подано результати дослідження особливостей розуміння студентами
творчих задач із застосуванням методу контент-аналізу. Встановлено, що найбільш яскравим проявом творчості можна вважати варіант відповіді, що передбачає критичність мислення та вміння помічати й долати протиріччя, відрізняється найменшою з усіх варіантів гіпотетичністю, зменшує ступінь невизначеності в розумінні запропонованої
в умові задачі ситуації. Залежно від рівня новизни умови задачі для того суб’єкта, який її вирішує, вона може розв’язуватись шляхом: доконструювання нової інформаційної
структури до наявної конструкції; переконструювання наявної конструкції відповідно до заданих умов та результатів
структурно-функціонального аналізу стартового її варіанту; переконструювання початкової моделі конструкції на основі
адекватного структурно-функціонального аналізу початкових умов задачі та проміжних задумів для побудови шуканої конструкції, яка б відповідала всім вимогам задачі. При
цьому оптимізація створеної конструкції здійснюється відповідно як до шуканих умов задачі, так і до потенціалу творчого інструментарію того, хто розв’язує задачу, основу якого складає здатність реалізовувати аналогізуючі, комбінуючі чи реконструюючі дії.
Actions (login required)
|
Перегляд елементу |