Класифікація потреб студентів в умовах невизначеності

Шепельова, М. В. (2023) Класифікація потреб студентів в умовах невизначеності. Вчені Записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Психологія, 33 (72). с. 65-69. ISSN 2709-3093

[img]
Перегляд
Text
Download (316kB) | Перегляд

Опис

У статті описано класифікацію потреб студентів в умовах невизначеності. За результатами емпіричного дослідження за допомогою контент-аналізу виокремлено 22 категорії потреб студентів, що відображають сфери життя, до яких вони належать. Далі, за результатами розрахунку факторних навантажень побудовано ієрархію системоутворювальних факторів потреб студентів. Саме ці потреби актуалізуються, коли студенти опиняються в умовах невизначеності: 1) життєзабезпечення – занепокоєність тим, чи буде можливість придбати найбільш необхідні продукти харчування та предмети побуту, зберегти житло і т.п.; 2) близькі стосунки та дозвілля – занепокоєність обмеженнями безпосереднього спілкування з близькими, а також подорожей, відпочинку у громадських місцях та навіть прогулянок на свіжому повітрі; 3) під загрозою опиняється гармонійне ставлення до життя через появу відчуття невизначеності, нестабільності; 4) звичне соціальне життя також може зазнавати суттєвих обмежень; 5) через необхідність впоратися з ситуацією, що склалася, виникає потреба у збагаченні власних особистісних якостей та надходженні достовірної, несуперечливої інформації; 6) здобуття освіти вимагає адаптації до дистанційної форми навчання; 7) стосунки з собою можуть супроводжуватися виникненням певного напруження, оскільки нові життєві умови, будучи випробуванням, сприяють прояву нових, можливо неочікуваних властивостей та можливостей; 8) матеріальне забезпечення також може опинитися під загрозою; 9) зазнає суттєвих змін і мотивація через неможливість досягти поставлених цілей, необхідність їх відкладення на невизначений час. За допомогою факторного аналізу здійснено класифікацію потреб студентів. Виокремлено такі основні чотири фактори: 1) життя у соціумі (до якого належать, близькі стосунки, освіта, ставлення до життя, стосунки з оточенням, матеріальне забезпечення, досягнення, розвиток); 2) особистісні потреби (особистісні риси, розумові якості, стосунки із собою, зайнятість (-)); 3) життєзабезпечення (життєзабезпечення, соціальне життя, особистий простір, емоції, час; 4) ресурсні потреби (джерела інформації, здоров’я, тварини (домашні улюбленці), дозвілля, довкілля, мотивація.

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: потреби, невизначеність, студенти, контент-аналіз, факторний аналіз.
Теми: B Філософія. Психологія. Релігія > BF Психологія
Підрозділи: Соціально-психологічний факультет > Кафедра соціальної та практичної психології
Користувач, що депонує: М.В. Шепельова
Дата внесення: 16 Січ 2024 11:45
Останні зміни: 16 Січ 2024 11:45
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/38781

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу