Моляко, В. О., Третяк, Т. М.
(2022)
Побудова образу в процесі творчого мислення старшокласників за умов інформаційних ускладнень.
Technologies of intellect development, 6 (31).
ISSN 2223-0521
Опис
Розглядається класифікація типів мислення. Аналізується протиріччя щодо інтерпретації такої стадії творчого процесу, як інкубація, в системі координат розв’язування різного роду творчих задач. Зокрема, співставляються відмінності, що мають місце при вирішення задач на дивергентне мислення і задач інсайтного типу. Акцентується увага на результатах дослідження особливостей нейромережевого моделювання, що дозволяють успішно передбачати імовірність розв’язування творчих задач за
параметрами активності мозкових структур досліджуваних, зокрема прояви феномену інсайту. За підсумками дослідження продуктивності мислення в осіб з різним рівнем інтелектуального розвитку виокремлюються рівні характеристик образів сприйманого об’єкта. Подається визначення структурно-
співставлюваної теорії розв’язування задач за аналогією. Обґрунтовуються переваги моделі продуктивної аналогії і результати її емпіричної перевірки. Наголошується на головному завданні психіки – забезпеченні такої її реалізації, що передбачає конструювання тимчасових функціональних органів на
подолання інформаційної невизначеності. Розглядається діагностичний та активізуючий потенціал задач на вільне конструювання. Пояснюється роль адекватної картини реальності для успішного вирішення суб’єктом актуальної задачі, зокрема, точності побудованих у процесі діяльності образів; трансформації образів у результаті аналогізування, комбінування, реконструювання відповідно до заданих умов задачі і трансформації самого творчого інструментарію суб’єкта у бік набуття ним ознак відповідної системності. Встановлено особливості і тенденції в динаміці трансформації образу при розв’язуванні старшокласниками творчих задач за умов
інформаційних ускладнень. Охарактеризовано етапи вирішення
експериментальної задачі. Визначено типологію конструктивної активності досліджуваних при побудові шуканого задуму. Проаналізовано співвідношення кількості розроблених конструкцій на кожному з етапів виконання експериментального завдання стосовно типів конструктивної активності. Встановлено типи реагування досліджуваних на введення ускладнюючих
інформаційних умов: домінуючою виявилась тенденція до зменшення кількості розроблених задумів, хоча і на фоні аналогічного числа досліджуваних, чия реакція на введення нових умов виявилась індиферентною.
Actions (login required)
|
Перегляд елементу |