Психологічні особливості формування соціально-політичних міфів у юнацькому віці

Жаркова, М. А. (2020) Психологічні особливості формування соціально-політичних міфів у юнацькому віці. [Experiment]

[img]
Preview
Text
Download (1MB) | Preview

Abstract

У своєму дослідженні ми намагалася охопити актуальну проблематику саме нашого, українського суспільства, беручи за правду думку, що національна складова все ж таки має вагу. За полігон дослідження використано президентські та парламентські вибори в Україні 2019 року. І хоча нині свіжість інформації вимірюється годинами, принаймні найближчим часом отриманні результати у цьому дослідженні можна вважати достовірними. Об’єкт дослідження: соціально-політичні міфи в структурі інформаційних впливів. Предмет дослідження: психологічні особливості формування соціально-політичних міфів у юнацькому віці під час передвиборчої кампанії. Гіпотеза дослідження. На формування соціально-політичних міфів в українських виборців юнацького віку під час передвиборчої кампанії найефективніше діють інформаційні впливи, що містять типові для українського суспільства архетипи. Мета дослідження. Виявити роль архетипів у структурі інформаційних впливів у процесі формування соціально-психологічних міфів виборців юнацького віку в умовах передвиборчої кампанії. Методологічною та теоретичною основою дослідження стали положення психоаналітичного підходу до вивчення особистості (З. Фройд), система аналітичної психології, а також концепції колективного несвідомого та архетипів (К.Ґ. Юнґ), соціологічна концепція наслідування (Г. Тард), концепція структурної антропології (К. Леві-Строс). Значна частина теоретичних основ аналізування належить працям з інформаційно-психологічної безпеки (Є.Скулиш, В. Петрик та інші). Методи та організація дослідження. Дослідження проводиться за допомогою методів теоретичного аналізу, на основі контент-аналізу інформаційної складової передвиборчих кампаній. А також за допомогою методів цільового анкетування, методики «Типи етнічної ідентичності» Г.Солдатової та С. Рижової, тесту «PMAI» К. Пірсон та Х. Марра та методики «БАД» Л. Бурлачука, Є. Афоніна, О. Донченка. Результати цього дослідження можуть бути використанні в удосконалені теоріях інформаційної безпеки, які зараз є особливо актуальними. Також отримані висновки можливо застосувати у побудові нових моделей інформаційного впливу, враховуючи сучасні умови. В окремих випадках результати теоретичного аналізу можливо застосовувати в подальших психологічних та соціологічних дослідженнях.

Item Type: Experiment
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > BF Psychology
Divisions: Faculty of Socio-Psychological > Department of Social and Practical Psychology
Depositing User: доцент Ганна Пирог
Date Deposited: 17 Feb 2024 11:35
Last Modified: 17 Feb 2024 11:35
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/39029

Actions (login required)

View Item View Item