Велика, А. М.
(2024)
Роль ситуації успіху в формуванні мотиваційного фону студентів: педагогічні аспекти.
Вісник науки та освіти (19).
с. 725-736.
ISSN 2786-6165
Опис
Анотація. У статті розглянуто поняття «успіх» як досягнення
значних результатів у діяльності окремої особистості та колективу в
цілому. Ситуація успіху є цілеспрямованим спеціально організованим
комплексом умов, які дозволяють досягати вагомих результатів у
навчальній діяльності. Отримані результати супроводжуються позитив-
ними емоційними та психологічними враженнями. Переживаючи успіх,
студент відчуває зростання своєї власної гідності, компетентності та
впевненості в собі. Ці враження стають основою для розвитку нових та
міцних мотивацій. Пізнавальні мотиви виступають як умова задоволення
потреб отримання нової інформації, інтересів щодо конкретних
предметів чи явищ, самовираження та самореалізації студента, сприяють
самостійності та ініціативності, відповідальності, творчому підходу до
опанування освітнім змістом. Важливим є питання «зняття страху»,
можливості перебороти свою невпевненість, острах самого завдання. Це
дозволить стати більш розкутим і впевненим, сміливіше реалізувати ідеї.
Розглянуто створення ситуації успіху в навчально-виховній
діяльності за допомогою ланцюжка послідовних стадій: установка на
навчальну діяльність, забезпечення умов діяльності та порівняння
отриманих результатів з очікуваними. Серед необхідних умов для
запровадження ідеї є сформована комфортна атмосфера для навчання,
відчуття рівності кожного студента, усвідомлення кожним особистісної
цінності, можливість вільного висловлювання своєї думки та
вислуховування інших. Ситуація успіху виступає цілеспрямованим,
організованим поєднанням умов, а також є результатом продуманої та
підготовленої стратегії й тактики педагога.
Визначено, що готовність до використання ситуації успіху залежить
від педагогічної та методичної підготовки викладача, його досвіду,
наявності щирого бажання сприяти успішному навчанню, забезпечувати
ISSN 2786-6165 (ONLINE) №1(19)2024
726
позитивну атмосферу в колективі, а також застосовувати індивідуальний
підхід до студентів. Важливу роль відіграє вміння слухати та розуміти
студента, здійснювати вплив за допомогою переконання, емоційного
зарядження, інструментів комунікації.
Ключові слова: успіх, створення ситуації успіху, мотивація,
пізнавальні мотиви, педагог, студент.
Actions (login required)
|
Перегляд елементу |