Теоретичні і практичні засади проблеми професійного іміджу педагогічних працівників закладів фахової передвищої освіти

Сидорчук, Н. Г. (2024) Теоретичні і практичні засади проблеми професійного іміджу педагогічних працівників закладів фахової передвищої освіти. In: Діяльнісні засади підготовки майбутніх компетентних фахівців в умовах сучасних викликів: монографія. Вид-во ЖДУ ім. Івана Франка, Житомир, с. 121-144. ISBN 978-966-485-293-4

[img]
Перегляд
pdf
Download (2MB) | Перегляд

Опис

У зв’язку із загостренням проблеми вибору (товар, послуги та ін.), конкуренції на ринку праці актуалізовано проблему формування професійного іміджу педагогічних працівників закладів фахової передвищої освіти як засіб побудови успішного професійного і життєвого майбутнього здобувачів відповідних типів навчальних закладів. Окреслено соціокультурний характер професійно-педагогічного іміджу, що пройшов шлях від зародження (як соціальне явище) до реалізації освітньою галуззю конкретних кроків щодо формування іміджу педагогів у системі професійної підготовки. На основі аналізу державних документів та теоретичних джерел наголошено на міждисциплінарному та спеціальному статусі проблеми професійно-педагогічного іміджу, що й визначило потребу у проведенні детального аналізу категоріального апарату актуалізованої проблеми ("імідж", "педагогічні працівники", "професійно-педагогічний імідж", "заклад фахової передвищої освіти", "професійний імідж педагогічних працівників закладів фахової передвищої освіти", "дрес-код", "капсульний гардероб", "зовнішній вигляд педагога"). Сконструйовано авторське означення поняття "професійний імідж педагогічних працівників закладів фахової передвищої освіти" як комплекс усталених внутрішніх і зовнішніх характеристик (емоційно забарвлений стереотип сприймання образу суб’єкта у свідомості певної групи, а також у масовій свідомості; своєрідний людський інструментарій, що допомагає вибудовувати взаємини з навколишнім світом; не тільки візуальний образ, але й спосіб мислення, дій, учинків, уміння спілкуватися; мистецтво говорити й, особливо, слухати), що забезпечують внутрішню гармонію педагога, оптимізують взаємодію з учасниками освітнього процесу, сприяють підвищенню ефективності професійної підготовки здобувачів, активують особистісно-ділові якості здобувачів для їх професійного й особистісного самоутвердження. На основі узагальнення теоретичних висновків та результатів констатувального етапу експерименту розроблено модель професійного іміджу педагогічних працівників закладів фахової передвищої освіт. Здійснено прогностичне обґрунтування отриманих результатів на трьох рівнях: загальнодержавному, регіональному, рівні конкретного навчального закладу. Запропоновано продовжувати роботу щодо розширення арсеналу практико орієнтованих підходів формування професійного іміджу майбутніх педагогічних працівників закладів фахової передвищої освіти у ході їх професійної підготовки.

Тип елементу : Розділ книги
Ключові слова: "імідж", "педагогічні працівники", "професійно-педагогічний імідж", "заклад фахової передвищої освіти", "професійний імідж педагогічних працівників закладів фахової передвищої освіти", "дрес-код", "капсульний гардероб", "зовнішній вигляд педагога".
Теми: L Освіта > L Освіта (Загальне)
L Освіта > LB Теорія і практика освіти
Підрозділи: Інститут педагогіки > Кафедра професійно-педагогічної, спеціальної освіти, андрагогіки та управління
Користувач, що депонує: професор Нінель Сидорчук
Дата внесення: 22 Черв 2024 20:33
Останні зміни: 22 Черв 2024 20:35
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/40372

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу