ІСТОРИЧНІ ВІХИ РОЗВИТКУ РЕМІСНИЧОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ У ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ – НА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ

Ситняківська, С. М. (2009) ІСТОРИЧНІ ВІХИ РОЗВИТКУ РЕМІСНИЧОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ У ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ – НА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ. Гуманізація науково-виховного процесу : зб. наук. праць / Слов’янський державний педагогічний університет. (XLVII). pp. 170-176.

[img]
Preview
Text
Download (207kB) | Preview

Abstract

Аналіз історико-архівного масиву інформації та наукових праць видатних вчених-педагогів за вказаним напрямом досліджень дозволив визначити передумови, зміст та основні етапи розвитку ремісничої освіти в Україні в другій половині ХIХ – на початку ХХ століття. Встановлено три основні етапи розвитку ремісничої освіти: етап стихійного розвитку, етап нормативно-правового оформлення та етап громадської ініціативи. Поділ розвитку ремісничої освіти,оскільки він визначався з розгляду регіональної специфіки та інших економічних та соціокультурних чинників її розвитку в досліджуваний період на території України, слід вважати умовним. Зміст освіти в ремісничих навчальних закладах визначався, виходячи з місцевих умов та потреб місцевих галузей промисловості й сільського господарства. Встановлено, що на зміст ремісничої освіти впливали такі показники, як вид ремесла, мета навчання, ступінь підготовленості учнів. Найбільш розповсюдженими видами ремісничих спеціальностей в Україні були ковальська, слюсарна, кравецька. Визначено, що у професійній підготовці учнів значно зросла роль школи, оскільки життя вимагало удосконалення загальнотеоретичних знань учнів та вміння застосовувати їх на практиці. Це зумовлювалось поступовим розвитком промисловості та виробництва в Україні в другій половині ХIХ – на початку ХХ століття. Основні віхи становлення та розвитку ремісничої освіти в Україні в другій половині ХIХ – на початку ХХ століття слід враховувати і на сучасному етапі становлення професійно-технічної освіти України. In the article the main preconditions, contents and stages of the development of handicraft education in Ukraine at the end of XIX – beg. of XX century are represented. Three main stages of the development of handicraft education are determined: the stage of spontaneous development, the normative-law stage and the stage of public (social) enterprises. This classification is conditional, because it is determined by regional particularity and other economical and social conditions of the development of handicraft education in the observed period. The contents of handicraft education were determined by local conditions and were defined according to the requirements of local industrial and agricultural branches. Besides, the contents of handicraft education were influenced by such aspects as the kind of craft, the aim of studying and the level of learner preparation. So, the main stages of handicraft education establishment and development in Ukraine at the end of XIX – beg. of century should be taken into consideration nowadays on the modern stage of handicraft becoming in Ukraine. Анализ историко-архивного массива информации и научных трудов выдающихся ученых-педагогов по указанному направлению исследований позволил определить предпосылки, содержание и основные этапы развития ремесленного образования в Украине во второй половине ХIХ - начале ХХ века. Установлено три основных этапа развития ремесленной образования: этап стихийного развития, этап нормативно-правового оформления и этап общественной инициативы.

Item Type: Article
Subjects: L Education > LA History of education
Divisions: Faculty of Socio-Psychological > Department of Social Technologies
Depositing User: Лаборант Н. Л. Кривой
Date Deposited: 18 Oct 2012 09:54
Last Modified: 07 Mar 2016 01:01
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/8167

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics