Вікові особливості поведінкових характеристик дітей дошкільного віку

Пасічник, В. М., Пітин, М. П., Бубела, О. Ю. (2018) Вікові особливості поведінкових характеристик дітей дошкільного віку. Фізична культура, спорт та здоров'я нації (5). с. 90-96. ISSN 2071-5285

[img]
Перегляд
Text
Download (483kB) | Перегляд

Опис

ормування, збереження, зміцнення та відновлення здоров’я молодого покоління, убезпечення його життєдіяльності – одне з основних завдань держави. Передусім, воно актуалізується у дошкільному віці, коли відбувається створення базових компонентів формування особистості дитини. Наявна система дошкільної освіти в Україні потребує якісного реформування в контексті переходу до диференціації навчання. За таких обставин значно підвищується роль фізичного виховання у системі дошкільної освіти, потенціал якого не лише у впливі на рухову сферу, а й на духовну, особистісну та соціальну. При цьому необхідний диференційований підхід, який враховує вік, стан здоров`я, фізичної підготовленості, а також типологічні особливості нервової системи дітей дошкільного віку. Мета дослідження: визначити вікові особливості дітей дошкільного віку за поведінковими характеристиками. Матеріал і методи: дослідження проводилося на базі дошкільних навчальних закладів м. Львова та Львівської області у 2017 році. Усього у дослідженні взяли участь 1188 дітей дошкільного віку, серед них 418 дітей (216 хлопчиків, 202 дівчаток) молодшого дошкільного віку (3–4 роки), 350 – (180 хлопчиків, 170 дівчаток) середнього дошкільного віку (4–5 років) та 420 – (211 хлопчиків, 209 дівчаток) старшого дошкільного віку (5–6 років) та 78 вихователів-педагогів. У роботі застосовано такі методи дослідження: загальнонаукові (аналіз, узагальнення даних літературних джерел); педагогічні (констатувальний експеримент); анкетування, математичної статистики. Зазначено, що в процесі фізичного виховання педагогам необхідно дотримуватися диференційованого підходу, який враховує типологічні особливості нервової системи дітей 3–6 років. Встановлено, що серед дітей дошкільного віку траплялися усі типи нервової системи з тенденцією до переважання дітей з врівноваженою нервовою системою. Співвідношення кількості дітей 3–6 років із різними типами нервової системи була майже однаковою в усіх вікових підгрупах дівчаток і хлопчиків.

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: поведінкові характеристики, діти, дошкільний вік.
Теми: A Загальні роботи > AZ Історія науки. Гуманітарні науки
Підрозділи: Факультет фізичного виховання та спорту > Кафедра теоретико-методичних основ фізичного виховання та спорту
Користувач, що депонує: Unnamed user with email kaf.fiz.vyh@gmail.com
Дата внесення: 29 Вер 2018 11:26
Останні зміни: 29 Вер 2018 11:26
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/27442

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу