Скалій, О. В., Скалій, Т. В.
(2018)
Визначення поняття «вміння плавати» як профілактичний захід в запобіганні утоплень – досвід північно-західних країн Європейського Союзу.
Фізична культура, спорт та здоров'я нації (6).
с. 91-100.
ISSN 2071-5285
Опис
Актуальність теми дослідження. У науковій літературі вже протягом багатьох поколінь ведуться дискусії щодо опрацювання загальносвітового визначення поняття «вміння плавати». Основним стримуючим фактором, що перешкоджає в опрацюванні всеохоплюючого світового визначення поняття «вміння плавати» є протиріччя між змістом дефініції та необхідністю визначення параметрів, де відбувається плавання.
Метою дослідження є визначення чинників, які мають суттєве значення для формування загальної дефініції вміння плавати та способу перевірки даного вміння.
Методи дослідження. В дослідженнях було використано аналітичний підхід.
Результати роботи та ключові висновки. У загальній складності ми отримали вісім основних навичок як базових плавальних вмінь, і чотири додаткові вміння, пов’язані з плаванням в умовах відкритих водойм, а також, вміння пов’язані з виходом із води. Дефініція «вміння плавати» повинна відображати всі ці навички. Використовуючи як основу дефініцію вміння плавати, що була розроблена для норвезького уряду в 2008 році і базується на восьми основних плавальних вміннях, отримано загальні критерії щодо визначення вміння плавати. Проте, плавання на відкритих водоймах та профілактика утоплення не включено до цього визначення. Якщо до даної дефініції включити вміння щодо запобігання утопленню, то воно стає більш точним. Розглянуто дефініцію, яка знаходиться на даний момент в процесі апробації на території скандинавських країн, а також рекомендована Комісією Освіти Європейської Федерації з Безпеки на Водах. Визначення дефініції «вміння плавати» з метою запобігання утоплення, може мати багато протиріч в термінології і методології при розгляді його застосування до широкого спектру водних середовищ.
Actions (login required)
|
Перегляд елементу |