Ботагариев, Тулеген, Скалий, Александр, Кубиева, Светлана, Скалий, Татьяна
(2019)
Уровни физической подготовленности и физического развития студентов университета имени Жубанова.
Фізична культура, спорт та здоров'я нації (8).
с. 17-24.
ISSN 2071-5285
Опис
Актуальність теми дослідження. Сучасні програми з фізичного виховання для студентів не враховують рівень їх фізичної підготовленості, фізичний стан. Це не дозволяє у повній мірі реалізувати можливості диференціації фізичного виховання студентів. Для оцінки фізичної підготовленості і фізичного розвитку студентів необхідно застосовувати: регресивні і сигмовидної шкали оцінок; типологічні шкали; 10-бальні шкали; розподіл показників на антропометричні зони; таблиці стандартів морфофункціонального стану (на основі багатофакторного центильного аналізу); в якості перспективних показників фізичної підготовленості визначати «зони найближчого розвитку» і «індивідуальні моделі соматичного розвитку». Мета дослідження – на основі розроблених шкал оцінки рівня фізичної підготовленості і физичного розвитку студентів першого і другого курсів університету визначити особливості розподілу студентів за цими рівнями. Методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури, тестування фізичної підготовленості, методи антропометрії, методи математичної статистики.
Результати дослідження та ключові висновки. Виявлено особливості розподілу студентів за рівнями фізичного розвитку і фізичної підготовленості. Так, за рівнями фізичної підготовленості відносно низькі результати були виявлені: у дівчат: за показниками «стрибок в довжину з місця» (2 курс), «біг 6 хвилин» (1 курс); у юнаків: у «підтягуванні», «стрибку в довжину з місця». За рівнем фізичного розвитку низькі результати були виявлені: у дівчат: за показниками «маса тіла», «затримка дихання на вдиху», «затримка дихання на видиху»; у юнаків: за показниками «Індекс Кетле», «маса тіла», «затримка дихання на вдиху», «затримка дихання на видиху», «частота серцевих скорочень».
Actions (login required)
|
Перегляд елементу |