Визначення впливу рухливих ігор та ігрових завдань на фізичну підготовленість легкоатлетів на етапі початкового навчання

Собко, Ірина, Коробейнік, Віталій, Золотухін, Олександр, Макагон, Іван, Сягло, Валерій (2020) Визначення впливу рухливих ігор та ігрових завдань на фізичну підготовленість легкоатлетів на етапі початкового навчання. Фізична культура, спорт та здоров'я нації (10). с. 114-122. ISSN 2071-5285

[img]
Перегляд
Text
Download (630kB) | Перегляд

Опис

Ефективний метод в підготовці спортсменів 8-9 років є ігровий, для якого характерна висока динамічність операцій, пов’язаних із уміннями швидко виконувати рухові завдання, що є важливим фактором розвитку всіх рухових здібностей. Мета: розробити та експериментально обґрунтувати методику розвитку фізичної підготовленості юних легкоатлетів на основі застосування рухливих ігор та ігрових завдань. Учасники: 26 спортсменів віком 8-9 років (хлопці), які займаються легкою атлетикою в МКДЮСШ м. Харків. Дослідження проводилось з серпня 2019 по лютий 2020 року. Методи: теоретичний аналіз та узагальнення літературних джерел; методи математичної статистики; тестування фізичної підготовленості, (човниковий біг 4х9 м; згинання розгинання рук в упорі лежачі за 30 с; біг 1000 м; біг 30 м; піднімання тулуба в сід за 30 с; стрибок в довжину з місця; вис на зігнутих руках; стрибок вгору; нахил тулуба вперед з положення сидячи. Результати: контрольна застосовувала загальноприйняту методику виховання фізичних якостей, яка включала загально-підготовчі та спеціальні вправи. Для експериментальної групи були впроваджені рухливі ігри та ігрові завдання, які рухи в яких подібні до технічних елементів легкої атлетики. Виявлено, достовірне (р<0,05) покращення координаційних, силових якостей та витривалості легкоатлетів експериментальної групи в порівнянні з контрольною в кінці експерименту. Визначено, що проведення кореляційного аналізу показало високий ступінь взаємозв’язку між показниками сили, координації, швидкості, витривалості експериментальної групи в кінці експерименту, що доказує ефективність застосування ігрового методу для підвищення рівня фізичних якостей легкоатлетів. Висновки: встановлено, що застосування рухливих ігор та ігрових завдань, за рахунок вдалого підбору та різноманітності вправ, підвищує інтерес та мотивацію до тренувальних занять, здійснює комплексний вплив на організм, сприяє розвитку кількох рухових якостей.

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: легка атлетика, вправи, фізичні якості, юні спортсмени, тренувальні заняття
Теми: A Загальні роботи > AZ Історія науки. Гуманітарні науки
Підрозділи: Факультет фізичного виховання та спорту > Кафедра теоретико-методичних основ фізичного виховання та спорту
Користувач, що депонує: Unnamed user with email kaf.fiz.vyh@gmail.com
Дата внесення: 22 Січ 2021 07:12
Останні зміни: 22 Січ 2021 07:12
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/32141

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу