Горобець, С. М., Горобець, О. В.
(2020)
Особливості викладання дисципліни «Бази даних» для здобувачів вищої освіти за спеціальністю «Статистика».
Нові технології навчання, 93.
с. 70-75.
Опис
У статті обґрунтовано, що в сучасному світі застосування баз даних має міждисциплінарний характер, що висуває перед вищою освітою завдання підготовки фахівців, у т.ч., у сфері статистики, які володіють компетенціями щодо проєктування, розробки, налаштування, впровадження, експлуатації та супроводження баз даних. Метою статті визначено: поширення досвіду викладання дисципліни «Бази даних» для здобувачів вищої освіти за спеціальністю 112 «Статистика».
В статті розглянуто зміст дисципліни «Бази даних», що складається з двох тематичних модулів і викладається майбутнім статистикам в Житомирському державному університеті імені Івана Франка. Наведено можливості використання систем управління базами даних для здійснення статистичного аналізу даних. В першому модулі запропоновано розглянути підходи щодо аналізу предметної області, побудови схеми даних та її нормалізації. Другий модуль присвячено вивченню мови програмування SQL, яка надає можливість проводити статистичний аналіз великих масивів даних.
Для підготовки майбутніх фахівців у сфері статистики рекомендовано акцентувати увагу здобувачів вищої освіти на вивченні команд мови SQL, які дозволяють проводити вибірку, сортування, впорядкування та агрегацію даних.
З’ясовано, що збирання, обробка та аналіз значних обсягів інформації потребує від виконавця творчого, комплексного підходу та володіння основними методами розумової діяльності (аналізом, синтезом, порівнянням, абстрагуванням та узагальненням). Для успішного створення ефективних систем статистичної обробки інформації студенти повинні ознайомитись з теоретичними основами побудови баз даних та оволодіти практичними навичками роботи з програмними засобами, які дозволяють проєктувати, створювати та використовувати бази даних.
Actions (login required)
|
Перегляд елементу |