Вітвицька, С. С., Колесник, Н. Є.
(2023)
Підготовка майбутніх учителів початкової школи до формування предметно-перетворювальної компетентності учнів засобами проєктних технологій.
Наукові інновації та передові технології (Серія «Державне управління», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка») (24).
с. 544-554.
ISSN 2786-5274
Опис
У статті проаналізовано психолого-педагогічну, методичну
літературу та педагогічну практику щодо професійної підготовки вчителів початкової школи; виокремлено провідну ідею, яка полягає в необхідності зміни традиційних підходів і надання цьому процесу інноваційності, неперервності, системності, практико-орієнтованості. Визначено одним із
важливих напрямів практико-орієнтованого процесу професійної підготовки
формування у майбутніх учителів предметно-орієнтованої компетентності та здатності її формувати в учнів засобами проектних технологій та комп’ютерного дизайн проектування, що є специфічним видом педагогічної діяльності зі збагачення його ресурсів і можливостей, удосконалення умов професійного та особистісного розвитку майбутнього вчителя та учня.
Проаналізовано та обґрунтовано сучасний зміст понять: «професійна підготовка», «компетентність», «професійна компетентність», «предметно�перетворювальна компетентність учня», «технологія», «проект», «проектна
технологія», «комп’ютерне дизайн проектування». Обґрунтовано структуру
підготовки вчителів початкових класів до формування предметно�перетворювальної компетентності, яка включає: ціннісно-мотиваційний, когнітивно-творчий, операційно-діяльнісний (технологічний), регулятивно�корегуючий, оцінно-рефлексивний компоненти. Охарактеризовано форми і
методи підготовки майбутніх учителів початкової школи до формування предметно-перетворювальної компетентності учнів засобами комп’ютерних технологій та комп’ютерного дизайн проєктування. Проаналізовано досвід використання проектних технологій, комп’ютерного дизайн проектування у процесі вивчення дисциплін трудового
та художньо-естетичного циклів здобувачами першого (бакалаврського) рівня
вищої освіти, охарактеризовано типи та критерії оцінювання проектів, комп’ютерного дизайн-проєктування та сформованості предметно�перетворювальної компетентності майбутніх вчителів початкової школи.
Actions (login required)
|
Перегляд елементу |