Підготовка майбутніх учителів початкової школи до формування предметно-перетворювальної компетентності учнів засобами проєктних технологій

Вітвицька, С. С., Колесник, Н. Є. (2023) Підготовка майбутніх учителів початкової школи до формування предметно-перетворювальної компетентності учнів засобами проєктних технологій. Наукові інновації та передові технології (Серія «Державне управління», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка») (24). с. 544-554. ISSN 2786-5274

[img]
Перегляд
Text
Download (403kB) | Перегляд

Опис

У статті проаналізовано психолого-педагогічну, методичну літературу та педагогічну практику щодо професійної підготовки вчителів початкової школи; виокремлено провідну ідею, яка полягає в необхідності зміни традиційних підходів і надання цьому процесу інноваційності, неперервності, системності, практико-орієнтованості. Визначено одним із важливих напрямів практико-орієнтованого процесу професійної підготовки формування у майбутніх учителів предметно-орієнтованої компетентності та здатності її формувати в учнів засобами проектних технологій та комп’ютерного дизайн проектування, що є специфічним видом педагогічної діяльності зі збагачення його ресурсів і можливостей, удосконалення умов професійного та особистісного розвитку майбутнього вчителя та учня. Проаналізовано та обґрунтовано сучасний зміст понять: «професійна підготовка», «компетентність», «професійна компетентність», «предметно�перетворювальна компетентність учня», «технологія», «проект», «проектна технологія», «комп’ютерне дизайн проектування». Обґрунтовано структуру підготовки вчителів початкових класів до формування предметно�перетворювальної компетентності, яка включає: ціннісно-мотиваційний, когнітивно-творчий, операційно-діяльнісний (технологічний), регулятивно�корегуючий, оцінно-рефлексивний компоненти. Охарактеризовано форми і методи підготовки майбутніх учителів початкової школи до формування предметно-перетворювальної компетентності учнів засобами комп’ютерних технологій та комп’ютерного дизайн проєктування. Проаналізовано досвід використання проектних технологій, комп’ютерного дизайн проектування у процесі вивчення дисциплін трудового та художньо-естетичного циклів здобувачами першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, охарактеризовано типи та критерії оцінювання проектів, комп’ютерного дизайн-проєктування та сформованості предметно�перетворювальної компетентності майбутніх вчителів початкової школи.

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: професійна підготовка вчителя, компетентність, професійна компетентність вчителя, предметно-перетворювальна компетентність вчителя, предметно-перетворювальна компетентність учня, технологія, проект, проектна технологія, комп’ютерне дизайн проектування.
Теми: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Підрозділи: Інститут педагогіки > Кафедра образотворчого мистецтва та дизайну
Користувач, що депонує: доцент Наталія Колесник
Дата внесення: 18 Серп 2023 19:43
Останні зміни: 18 Серп 2023 19:43
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37788

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу