Розвиток пізнавальних інтересів учнів шляхом використання біологічних задач у розділах біології 7 класу

Бронич Т. Л., Міхеєва Г. М. (2015) Розвиток пізнавальних інтересів учнів шляхом використання біологічних задач у розділах біології 7 класу. Біологічні дослідження – 2015: Збірник наукових праць.. С. 480–481.

[img]
Preview
Текст
Download (345kB) | Preview

Анотація

Вивчення передового досвіду відомих вчителів підтверджує педагогічну істину про те, що інтерес є важливою умовою ефективності навчально-виховного процесу. Без бажання вчитися, розв’язувати певні навчальні завдання, прагнути до вдосконалення в учнів спостерігається пасивність і досить часто відсутність бажання навчатись. В результаті школярі погано засвоюють навчальний матеріал, в них погіршується сприйняття, розсіюється увага, виникає мало емоцій, які б поліпшували процес запам’ятовування. Зацікавленість в школярів можна викликати по різному: поглибленим аналізом сутності біологічних явищ, використанням додаткової до шкільного підручника інформації про сучасні досягнення науки і практики, про природу рідного краю, новинки науково-популярної літератури. Велике значення для розвитку інтересу має використання міжпредметних зв’язків. Якщо вчитель пояснює не лише біологічні поняття, але і пов’язані з ними фізичні, хімічні, агроекологічні та інші то учні набувають більш глибоких знань, які мають світоглядне значення. Це викликає поглиблений інтерес до змісту предмету і повагу до вчителя. Для розвитку пізнавальних інтересів важливо використовувати пошукові методи і завдання, які стимулюють до самостійних рішень, узагальнень і висновків. Суттєвою умовою підтримання інтересу і активності учнів є послідовний розвиток пізнавальної самостійності учнів. Самостійність можна розглядати як здатність особистості мати власну думку, вносити елементи новизни і творчості у вирішення того чи іншого завдання. Це особливо актуально в підлітковому віці під час вивчення біології в сьомому класі.

Тип ресурсу: Стаття
Ключові слова: досвід, сприйняття, увага, емоції, запам’ятовування
Класифікатор: Q Наука > QK Ботаніка
Q Наука > QL Зоологія
Відділи: Природничий факультет > Кафедра ботаніки, біоресурсів та збереження біорізноманіття
Користувач: Ганна Федорович
Дата подачі: 26 Бер 2015 18:27
Оновлення: 26 Бер 2015 18:27
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/16631

Actions (login required)

Оглянути опис ресурсу Оглянути опис ресурсу