Єршова, Л. М. (2015) Розвиток ідеї виховного ідеалу в науковій спадщині викладачів і випускників Київської духовної академії. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (80). pp. 90-93. ISSN 2076-6173
|
Text
Download (281kB) | Preview |
Abstract
Висвітлено особливості обґрунтування виховного ідеалу в науковій спадщині представників української християнської педагогіки ХІХ – початку ХХ ст. С. Гогоцького, П. Ліницького, М. Маккавеського, М. Олесницького, О. Новицького, П. Юркевича та ін. У творчості професорів Київської духовної академії педагогіка постає як особливе відгалуження філософії, специфічний світоглядний синтез знань про призначення людини, а виховний ідеал – як гармонійне поєднання віри й розуму, що наближає людину до образу Боголюдини. У вченні О. Новицького виховний ідеал – це духовна, високоосвічена і працьовита особистість, у С. Гогоцького – християнин, гідний син своєї вітчизни, у П. Юркевича – свідома моральна особистість, котра виходить за межі традиційного ''ідеалу середньої людини'', у П. Ліницького – освічений християнин, відданий народним ідеалам, у М. Олесницького – сповнена любов’ю морально вільна особистість, у М. Маккавейського – гармонійно розвинена милосердна, доброчесна й освічена людина. Показано, що ідеї, висловлені у працях представників української духовної педагогіки кінця ХІХ – початку ХХ ст., з одного боку, виявилися надто прогресивними для тогочасного імперського суспільства й різко дисонували з реальним станом виховання особистості у більшості духовних закладів зазначеного періоду, а з іншого, – надто відсталими для представників змужнілого ''войовничого матеріалізму'', які піддавали гострій критиці їх ідеалістичну основу. Однак вони яскраво засвідчують гуманістичність і самостійність української християнської педагогічної думки.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | виховний ідеал, мета виховання, християнські педагоги, християнський, загальнолюдський, народний, національний ідеали |
Subjects: | L Education > LB Theory and practice of education L Education > LB Theory and practice of education > LB1501 Primary Education |
Divisions: | Educational and Research Institute of Philology and Journalism > Department of Ukrainian and foreign literature and methods of their teaching |
Depositing User: | Руслана Іщук |
Date Deposited: | 22 Jun 2015 10:54 |
Last Modified: | 04 Oct 2016 12:28 |
URI: | http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/17861 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |