Розвиток ціннісно-психологічного аспекту педагогічної теорії і практики

Вознюк, О. В. (2009) Розвиток ціннісно-психологічного аспекту педагогічної теорії і практики. Збірник наукових праць Військового інституту Київського національного університету імені Тараса Шевченка (21). pp. 242-249.

[img]
Preview
Text
Download (1MB) | Preview

Abstract

Обговорюються особливості актуалізації ціннісно-психологічного аспекту педагогічної теорії і практики, який відповідає розвитку інноваційних тенденцій в сучасній освіті, таких як синергетичний підхід до навчально-виховного процесу, концепція функціональної асиметрії півкуль головного мозку людини, педагогічна система В.Ф.Шаталова, педагогічна імпровізація, педагогіка толерантності, синергетичний напрямок творчої активності людини, сугестопедичні методи.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: The peculiarities of the actualization of value and psychological aspect of the pedagogical theory and practice are discussed, which corresponds to the development of the innovative tendencies in modern education, such as synergetic approach to the educational process, the conception of functional asymmetry of hemispheres of man's cerebrum, the pedagogical system of V.F. Shatalov, pedagogical improvisation, pedagogy of tolerance, synergetic trend of creative activity of a man, suggestopedic methods.
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Educational and Research Institute of Pedagogics > Department of Preschool Education and Pedagogical Innovations
Depositing User: лаборант І.О. Гогола
Date Deposited: 16 Feb 2018 13:48
Last Modified: 16 Feb 2018 13:48
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/26529

Actions (login required)

View Item View Item