Синергетичний підхід як метод аналізу розвитку вітчизняної педагогічної думки (друга половина ХХ століття)

Вознюк, О. В. (2009) Синергетичний підхід як метод аналізу розвитку вітчизняної педагогічної думки (друга половина ХХ століття). Other thesis, ЖДУ ім. Івана Франка.

[img]
Preview
Text
Download (1MB) | Preview

Abstract

У дисертації проаналізовано теоретичні засади синергетичної парадигми пізнання світу та її теоретико-методологічні проекції у сфері педагогіки. Представлено результати проведеного компаративного аналізу традиційної класичної та синергетичної парадигм освіти і педагогічної думки другої половини ХХ століття, які дозволяють стверджувати, що в означений період методологія синергетики починає впроваджуватися у сферу педагогіки, що позначається на розробці синергетичного підходу до аналізу освітніх реалій, становленні педагогічної синергетики.

Item Type: Thesis (Other)
Uncontrolled Keywords: Theoretical principles of synergetic paradigm of world's cognition are analyzed, as well as its theoretical and methodological projections in the field of pedagogy. The results of conducted comparative analysis of traditional classical and synergetic paradigms of education and domestic pedagogical thought of the second half of the XX century are represented, enabling to state that in the mentioned historical period the synergetic methodology starts to be applied in the sphere of pedagogy, that results in the substantiation of the synergy approach to the analysis of educational realities, in the becoming of pedagogical synergetics.
Subjects: L Education > LA History of education
L Education > LB Theory and practice of education
Divisions: Educational and Research Institute of Pedagogics > Department of Preschool Education and Pedagogical Innovations
Depositing User: лаборант І.О. Гогола
Date Deposited: 17 Feb 2018 11:21
Last Modified: 17 Feb 2018 11:21
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/26532

Actions (login required)

View Item View Item