Спроба обгрунтування універсального підходу до діагностики обдарованості

Вознюк, О. В. (2011) Спроба обгрунтування універсального підходу до діагностики обдарованості. Методичині основи діагностики академічної обдарованості учнів (з урахуванням специфіки освітніх галузей): Матеріали науково-практичного семінару 15 вересня 2011 р., м. Київ. pp. 34-40.

[img]
Preview
Text
Download (1MB) | Preview

Abstract

Обосновывается универсальный комплекс диагностики одаренности, который описывает одновременно и критерии одаренности а также фиксирует генетическую траекторию развития личности ребенка, когда одаренность преимущественно обнаруживается в младшем и среднем школьном возрасте, интеллект – в среднем и старшем школьном возрасте, а творчество в студенческом возрасте.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: The universal complex of diagnostics of giftedness is grounded being simultaneously its criteria and also indicates the genetic trajectory of development of child's personality, when giftedness mainly appears in junior and middle school age, intellect – on the average and senior school age, and creation is in student age.
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > BF Psychology
L Education > L Education (General)
Divisions: Educational and Research Institute of Pedagogics > Department of Preschool Education and Pedagogical Innovations
Depositing User: лаборант І.О. Гогола
Date Deposited: 22 Feb 2018 07:19
Last Modified: 22 Feb 2018 07:19
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/26558

Actions (login required)

View Item View Item