Психолого-педагогічні проблеми екологічної освіти школярів

Вознюк, О. В. and Заброцький, М. М. (2004) Психолого-педагогічні проблеми екологічної освіти школярів. Актуальні проблеми психології / за ред. С. Д. Максименка., 7 (2). pp. 50-57.

[img]
Preview
Text
Download (1MB) | Preview

Abstract

В статті розкриваються задачі екологічної освіти на сучасному етапі. Обґрунтовується необхідність розширення репертуару соціальних ролей учнів, формування у них емпатійної відкритості оточенню та розширення афективно-перцептивного поля сприйняття дійсності як важливих напрямків формування особистості з розвинутим екоцентричним типом екологічної свідомості, описані деякі форми та методи, які доцільно застосовувати з цією метою.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: The article deals with the tasks of contemporary ecological education. The necessity of widening of the repertoire of social roles of the schoolchildren, the formation in them the empathic openness to the environment and the development of affection and perception field of cognition as important directions of the formation of the personality with advanced ecocentric type of ecological consciousness is substantiated; some forms and methods are described which are expedient for using with this purpose are delineated.
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > BF Psychology
L Education > L Education (General)
Divisions: Educational and Research Institute of Pedagogics > Department of Preschool Education and Pedagogical Innovations
Depositing User: лаборант І.О. Гогола
Date Deposited: 01 Mar 2018 08:54
Last Modified: 01 Mar 2018 08:54
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/26621

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics