«Рефлексивна фізика» або «фізика усвідомлення»

Брандес, В. М. (2006) «Рефлексивна фізика» або «фізика усвідомлення». Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського Державного університету. Матеріали міжнародного симпозіуму «Проблеми дидактики фізики та шкільного підручника фізики в світлі сучасної освітньої парадигми» (12). pp. 12-16.

[img]
Preview
Text
Download (490kB) | Preview

Abstract

У даній статті робиться спроба розкрити зміст феномену „усвідомлення”, описати механізм його утворення на основі функціональної асиметрії мозку людини та аргументувати, що освоєння „усвідомлення” може стати стрижневим процесом у новій освітні парадигмі та у фізичній освіті зокрема.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: In given article the attempt is made to open the contents of a phenomenon of "realization", to describe the mechanism of its formation on the basis of functional asymmetry of a brain of the man and to give reason, that development of "realization" can become rod process in new educational paradigm and in physical education in particular.
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Educational and Research Institute of Pedagogics > Department of theory and methods of preschool and inclusive education
Depositing User: асистент Є.С. Панченко
Date Deposited: 15 Apr 2019 06:05
Last Modified: 15 Apr 2019 06:05
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/29163

Actions (login required)

View Item View Item