Кириченко, В. В. (2019) Інформаційна культура у структурі професійної компетентності державних службовців. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія Психологічні науки (2). с. 113-118. ISSN 2312-3206
|
Text
Download (448kB) | Перегляд |
Опис
У сучасному суспільстві постає питання необхідності розвитку високого рівня інформаційної культури особистості працівника. Мета роботи розробити інваріантну модель професійної компетентності державного службовця та описати значення інформаційної культури в її структурі. Вона була реалізована у межах проекту Інститут економіки та прогнозування НАН України «Оцінювання ринку управлінських державних послуг та функціональної й компетентнісної спроможності державної служби та держслужбовців в Україні». У дослідженні було використано теоретичні методи аналізу професіограми діяльності державного службовця та здійснено на її основі опис функціонального значення інформаційної культури у її структурі. Нами було визначено, що до структури інформаційної культури входять наступні інваріанти професійної діяльності державного службовця: уміння використовувати ІКТ, уміння працювати з інформацією, критичність мислення, уміння вчитися та освоювати нові знання та досвід, уміння здійснювати комунікацію та налагоджувати взаємодію. Вони формують технологічний та соціально-психологічний рівень інформаційної культури особистості. Технологічний рівень інформаційної культури позначає здатність суб’єкта соціальних відносин взаємодіяти з цифровими інформаційними технологіями. Соціально-психологічний рівень інформаційної культури пов’язаний зі здатністю суб’єкта соціальний відносин здійснювати аналіз те переробку інформації та використовувати її для здійснення соціальної активності (спілкування, організації діяльності тощо). У структурі професійної компетентності державного службовця інформаційна культура забезпечує виконання ним основних професійних функцій: адміністративної функції, проектувальної, організаційної та виконавської. Уміння навчатися та здобувати новий досвід є інтегральною компетентністю, яка призводить до розвитку інших інваріантів професійної діяльності. У результаті дослідження ми визначили, що інформаційна культура є складовою професійної компетентності професій, які пов’язані з соціальної комунікацією та взаємодією з інформаційними системами. У результаті проведеного дослідження було складено методику вивчення професійної компетентності державних службовців.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | інформація, інформаційне суспільство, інформаційна компетентність, інваріанти професійної діяльності, компетенція. |
Теми: | B Філософія. Психологія. Релігія > BF Психологія H Соціальні науки > H Соціальні науки (Загальне) |
Підрозділи: | Соціально-психологічний факультет > Кафедра соціальної та практичної психології |
Користувач, що депонує: | Ph.D. Віктор Кириченко |
Дата внесення: | 05 Серп 2019 18:08 |
Останні зміни: | 05 Серп 2019 18:08 |
URI: | http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/29745 |
Actions (login required)
Перегляд елементу |