The farther reaches of studying foreign languages as a psycholinguistic phenomenon

Вознюк О. В. (2020) The farther reaches of studying foreign languages as a psycholinguistic phenomenon. Building Professional Linguistic Competence of Future Specialists: VI Regional Students’ Scientific Internet-Conference (November 27, 2020). С. 223–235.

[img]
Preview
Текст
Download (275kB) | Preview

Анотація

Language, being a means of communication, and a tool of thinking, is also a fundamental mechanism of human development in onto- and phylogenesis. This relates not only to the native but also to foreign languages being studied. One of the most developed aspects of learning and teaching foreign languages is psychological/psycholinguistic, which reveals the amazing phenomena that practitioners of education should get acquainted with. Let us consider both some of these phenomena and their implications for the educational process.

Тип ресурсу: Стаття
Класифікатор: L Освіта > L Освіта (Загальне)
L Освіта > LB Теорія і практика освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1501 Початкова освіта
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
L Освіта > LT Підручники
Відділи: Інститут педагогіки > Кафедра англійської мови з методиками викладання в дошкільній та початковій освіті
Користувач: Єлизавета Сергіївна Панченко
Дата подачі: 21 Груд 2020 09:32
Оновлення: 21 Груд 2020 09:32
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31955

Actions (login required)

Оглянути опис ресурсу Оглянути опис ресурсу