Романюк, Р. К., Киричук, Г. Є., Константиненко, Л. А., Павлюченко, О. В., Шевчук, С. Ю.
(2021)
Теорія та методика навчання біології.
Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Теорія та методика навчання природничих наук (1).
Abstract
У статті обґрунтовано потребу в упровадженні технології кейс-
навчання в закладах вищої освіти у зв’язку орієнтацією освіти на формування
компетентностей, умінь і навичок розумової і практичної діяльності, на
розвиток здатності до навчання протягом життя, обробки величезного
потоку інформації, здатності критично мислити, вибирати оптимальне
рішення в різних ситуаціях. Описано методики застосування кейс-технології
при підготовці здобувачів освіти спеціальності «Біологія», а також при
викладанні дисциплін фундаментальної підготовки майбутніх вчителів
предметів природничого циклу. Проаналізовано і узагальнено структуру кейс-
технології, яка включає в себе: 1) ситуацію-випадок; 2) завдання для роботи з
кейсом; 3) інформаційний матеріал додатків (наукові статті, методичні
рекомендації, Інтернет-ресурси, ілюстративний матеріал, перелік додаткових
джерел інформації тощо). Виокремлено такі етапи роботи під час кейс-
навчання: 1) опис ситуації, ознайомлення з матеріалами кейсу; 2) робота над
кейсом в малих групах; 3) презентація та експертиза результатів роботи
малих груп; 4) завершення роботи над кейсом, дискусія, вибір варіантів
вирішення проблеми, рефлексія спільної діяльності.
Наведено приклади завдань для кейс-навчання під час вивчення
методичних дисциплін, спрямованих на підготовку майбутніх учителів
предметів природничого циклу та ситуаційні задачі, котрі ефективно
застосовувати при вивчення фахових біологічних дисциплін (біохімії, гістології,
фізіології тварин і людини, паразитології, мікробіології з основами вірусології,
лабораторних досліджень та ін.).
Actions (login required)
|
View Item |