Коляденко, С. М., Літяга, І. В. (2022) Використання проективних метафоричних асоціативних карт “Pockets” (“Кишені”) у процесі підготовки фахівців соціальної сфери. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова (90).
|
Text
Download (412kB) | Перегляд |
Опис
У статті розглянуто актуальність проблеми використання проективних метафоричних асоціативних карт у процесі підготовки фахівців соціальної сфери. Вказано про професійне становлення майбутнього соціального працівника, що передбачає конкретні соціальні установи та орієнтації, синтез особистісних відносин і оцінок реальності та перспектив власних домагань. З акцентовано увагу на тому, що самовизначення студентів спеціальності “Соціальна робота” може бути пов’язане з певними труднощами навчання, що стимулюють до цілеспрямованості застосування програми вдосконалення професійного становлення підвищення рівня професіоналізації. У статті з акцентовано увагу на популярності застосування метафоричних асоціативних карток (МАК) та проаналізовано глибинне теоретичне підґрунтя їх використання. Визначено, що МАК – це проективні карти, тобто новаторський інструмент, який відноситься до арт-терапії. Проаналізовано набір карток “Кишеня” (гра, психолого-педагогічний набір, візуальний матеріал). У статті наголошується про глибокий символічний образ кишені як умовного місця, яке дає можливість комфорту, забезпечуючи предметний супровід. Також конкретизовано набір карток “Кишені”, а саме: гра, психолого-діагностичний набір та візуальний матеріал. Прописаний перелік життєвих завдань, які можна вирішити за допомогою набору карток “Кишені” та класифікація за наповненням відповідними символами. Також представлена їх класифікація за символічними маркуваннями, кольоровою гамою та ступенем досяжності наповнення. Розглянуто принципи роботи з проективними картками, зазначено стратегії їх використання відкрито і всліпу. У статті розглядається досвід використання проективних карток “Кишені” у процесі навчання здобувачів вищої освіти різних курсів спеціальності 231 “Соціальна робота”. Представлені приклади різних методик з інструкціями та прикладами їх виконання, прописані знання, уміння та навички, які розвиваються у ході застосування методик. Також представлені приклади написання есе на різні тематики та зазначені особливості застосування метафоричних асоціативних карток на заняттях для здобувачів вищої освіти спеціальності 231 “Соціальна робота” в Житомирському державному університеті імені Івана Франка.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | метафоричні асоціативні карти, проективні карти, професійне становлення, професійне самовизначення, професіоналізація, професійна підготовка, професійна ідентичність, креативні методи підготовки, фахівець соціальної сфери, соціальна робота. |
Теми: | H Соціальні науки > H Соціальні науки (Загальне) H Соціальні науки > HM Соціологія |
Підрозділи: | Соціально-психологічний факультет > Кафедра соціальних технологій |
Користувач, що депонує: | Завідувач Світлана Миколаївна КОЛЯДЕНКО |
Дата внесення: | 15 Лют 2023 08:19 |
Останні зміни: | 15 Лют 2023 08:19 |
URI: | http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/36134 |
Actions (login required)
Перегляд елементу |