Реалізація експерименту з органічними речовинами як чинник мотивації до вивчення хімії

Анічкіна, О. В., Листван, В. В., Віленський, В. О., Писаренко, С. В., Лисецька, Ю. В. (2023) Реалізація експерименту з органічними речовинами як чинник мотивації до вивчення хімії. Наука і освіта. Науково-практичний журнал Південного наукового центру НАПН України (1). с. 3-10. ISSN 2311-8466

[img]
Перегляд
Text
Download (404kB) | Перегляд

Опис

У статті розглянуто основні проблеми зниження мотивації до вивчення хімічної науки в закладах середньої та вищої освіти в умовах дистанційного навчання та запропоновано можливі шляхи подолання кризової ситуації. Окреслено важливість формування компетентностей із хімії для здобувачів вищої освіти за професіями, пов’язаними з хімією, та професіями, які використовують хімічні компетентності як базові. Розглянуто необхідність і можливість формування культури використання хімічних речовин як у професійній, так і побутовій діяльності в ході вивчення основ хімічної науки. Вивчено можливості сучасних електронних засобів навчання хімії у формуванні експериментальних умінь, їх співвідношення з реальним хімічним експериментом для досягнення результатів навчання. Визначено основні чинники втрати популярності вивчення хімії для майбутньої професії, побуту, збереження здоров’я. Наведено результати опитування широких верств населення щодо формування ціннісного ставлення до хімії, формування її образу у свідомості пересічних українців та виокремлено основну проблему модернізації хімічної підготовки в закладах загальної та вищої освіти. Установлено значення та основні проблеми вивчення органічної хімії в ході професійної підготовки. Метою статті є аналіз можливостей використання хімічного експерименту з яскравою практичною (побутовою) спрямованістю в практикумах із хімічних дисциплін закладів вищої освіти. Проаналізовано можливості домашніх хімічних експериментів з органічними речовинами у формуванні експериментальних компетентностей здобувачів освіти різних рівнів. Розглянуто можливість формування харчової поведінки на заняттях із хімічних дисциплін шляхом переконання у необхідності використання мінімальних способів обробки харчових продуктів. Запропоновано та обґрунтовано можливості використання реакції меланоїдиноутворення (реакції Майяра) в лабораторному практикумі з хімії або домашньому експериментуванні. Наведено приклади можливого використання реакції меланоїдиноутворення та вивчення залежності такої реакції від різних чинників.

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: професійна освіта, хімічний експеримент, домашній хімічний експеримент, підготовка хіміків, реакція Майяра, меланоїдиноутворення, компетентності з хімії, мотивація до вивчення хімії, популяризація хімії, інтерес до вивчення хімії
Теми: L Освіта > L Освіта (Загальне)
L Освіта > LB Теорія і практика освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
L Освіта > LC Спеціальні аспекти освіти
Q Наука > QD Хімія
Підрозділи: Природничий факультет > Кафедра хімії
Користувач, що депонує: Олена Анічкіна
Дата внесення: 07 Серп 2023 20:42
Останні зміни: 07 Серп 2023 20:42
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37740

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу