Реалізація експерименту з органічними речовинами як чинник мотивації до вивчення хімії

Анічкіна, О. В., Листван, В. В., Віленський, В. О., Писаренко, С. В., Лисецька, Ю. В. (2023) Реалізація експерименту з органічними речовинами як чинник мотивації до вивчення хімії. Наука і освіта. Науково-практичний журнал Південного наукового центру НАПН України (1). pp. 3-10. ISSN 2311-8466

[img]
Preview
Text
Download (404kB) | Preview

Abstract

У статті розглянуто основні проблеми зниження мотивації до вивчення хімічної науки в закладах середньої та вищої освіти в умовах дистанційного навчання та запропоновано можливі шляхи подолання кризової ситуації. Окреслено важливість формування компетентностей із хімії для здобувачів вищої освіти за професіями, пов’язаними з хімією, та професіями, які використовують хімічні компетентності як базові. Розглянуто необхідність і можливість формування культури використання хімічних речовин як у професійній, так і побутовій діяльності в ході вивчення основ хімічної науки. Вивчено можливості сучасних електронних засобів навчання хімії у формуванні експериментальних умінь, їх співвідношення з реальним хімічним експериментом для досягнення результатів навчання. Визначено основні чинники втрати популярності вивчення хімії для майбутньої професії, побуту, збереження здоров’я. Наведено результати опитування широких верств населення щодо формування ціннісного ставлення до хімії, формування її образу у свідомості пересічних українців та виокремлено основну проблему модернізації хімічної підготовки в закладах загальної та вищої освіти. Установлено значення та основні проблеми вивчення органічної хімії в ході професійної підготовки. Метою статті є аналіз можливостей використання хімічного експерименту з яскравою практичною (побутовою) спрямованістю в практикумах із хімічних дисциплін закладів вищої освіти. Проаналізовано можливості домашніх хімічних експериментів з органічними речовинами у формуванні експериментальних компетентностей здобувачів освіти різних рівнів. Розглянуто можливість формування харчової поведінки на заняттях із хімічних дисциплін шляхом переконання у необхідності використання мінімальних способів обробки харчових продуктів. Запропоновано та обґрунтовано можливості використання реакції меланоїдиноутворення (реакції Майяра) в лабораторному практикумі з хімії або домашньому експериментуванні. Наведено приклади можливого використання реакції меланоїдиноутворення та вивчення залежності такої реакції від різних чинників.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: професійна освіта, хімічний експеримент, домашній хімічний експеримент, підготовка хіміків, реакція Майяра, меланоїдиноутворення, компетентності з хімії, мотивація до вивчення хімії, популяризація хімії, інтерес до вивчення хімії
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LB Theory and practice of education
L Education > LB Theory and practice of education > LB2300 Higher Education
L Education > LC Special aspects of education
Q Science > QD Chemistry
Divisions: Faculty of Natural Sciences > Department of Chemistry
Depositing User: Олена Анічкіна
Date Deposited: 07 Aug 2023 20:42
Last Modified: 07 Aug 2023 20:42
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/37740

Actions (login required)

View Item View Item